Strategiczne działania i planowanie są potrzebne aby limanowszczyzna mogła się rozwijać. O tym dyskutowali przedstawiciele lokalnych firm, instytucji i samorządów.
Projekt „Partnerstwo lokalne na rzecz rozwoju gospodarczego powiatu limanowskiego” przewiduje opracowanie Strategii Zarządzania Zmianą Gospodarczą Powiatu Limanowskiego, która powstała przy udziale kluczowych podmiotów lokalnych.
– W opracowywaniu strategii brały udział osoby, które są najbliżej danego środowiska mówił podczas konferencji podsumowującej Piotr Markiewicz z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. – Myślę, że wszyscy Ci, którzy brali udział w tych warsztatch, na których szukaliśmy wspólnej wizji rozwoju dla powiatu limanowskiego, byli co do jednego zgodni: startegie taką trzeba budować wokól lokalnej przedsiębiorczości i turystyki.
Skutecznej recepty na wypromowanie i zaplanowanie strategii rozwoju nie ma, ale wspólnie można wypracować dobry i skuteczny plan, który trzeba realizować poprzez współpracę.
– Szkoda, ze na dzisiejszej konferencji, jak podczas rozpoczęcia tego projektu zabrakło samorządowców – mówił Stanisław Gągała, Prezes Firmy Gold Drop i jednocześnie Prezes Regionalnego Stowarzyszenia Przedsiebiorców. – Staregi rozwoju powiatu limanowskiego wymaga zmian, bo już jest „zakurzona”, a bez obecności, tych, którzy mogą ją zarówno tworzyć jak i zmieniać będzie trudna do zrealizowania.
W trakcie trwania projektu wspólnymi siłami wybrano dwa kluczowe obszary działań: rozwój gospodarczy i turystyczny. Są one powiązane, rozwój jednego przysłuży się rozwojowi także drugiego obszaru. Wielu mieszkańców stawia właśnie na turystykę.