Trwają przygotowania do wyścigu Pod Ostrą. Zapowiedź wyścigu

Trwają przygotowania do wyścigu Pod Ostrą. Zapowiedź wyścigu

Członkowie Auto Moto Klubu Limanowa – organizatorzy 6 Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą, przygotowują się do przyjazdu dużej ilości kibiców i kierowców startujących w Mistrzostwach Europy w Wyścigach Górskich.

Rozgrywany pomiędzy 13 a 15 czerwca wyścig będzie nie tylko 6 eliminacją FIA European Hill Climb Championship, lecz także 5 i 6 rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski i 9 rundą Mistrzostw Słowacji w wyścigach górskich.

Doceniając promocyjną role motosportu dla regionu, patronat honorowy nad imprezą objął Marszałek Województwa Małopolskiego Marek Sowa. W Komitecie Honorowym znaleźli się m.in. Andrzej Witkowski, Prezes Polskiego Związku Motorowego, senator Stansław Hodorowicz, poseł Ireneusz Raś, przedstawiciele samorządów z Powiatu Limanowskiego, małopolscy przedsiębiorcy i przedstawiciele współpracujących organizatorami  instytucji.

W roku 2014 w budżecie powiatu limanowskiego zabezpieczone zostały środki na realizacje inwestycji niezbędnych do przygotowania trasy wyścigu. Kładziona jest nowa nawierzchnia na długości około  1,2 km – informuje Jan Puchała Starosta Limanowski, deklarując jednocześnie dalsze wsparcie dla tego przedsięwzięcia – Trasa Wyścigu Górskiego – Limanowa Przełęcz pod Ostrą, to wizytówka naszego powiatu w sportach motorowych, dlatego zamierzamy  nałożyć na odcinku drogi od parku maszyn, poprzez linie startu do drugiego mostku na trasie w Starej Wsi nową nawierzchnię. Oczywiście wzorem lat ubiegłych, na bieżąco będą trwały prace przygotowujące infrastrukturę drogową do samego wyścigu. W szczególności ważne jest dostosowanie jej do wymogów rozgrywania zawodów w ramach eliminacji Mistrzostw Europy, w tym m.in. oczyszczenie samej trasy i poboczy, ewentualne uzupełnianie ubytków w jezdni, czy koszenie.

Bariery energochłonne na trasie wyścigu uzupełniane są o dodatkowe zabezpieczenia, chroniące zawodników startujących w autach jednomiejscowych (bolidach). Pojemność trasy to w tym roku 130 aut. W porównaniu z dotychczasowymi wyścigami, została, od strony mety, skrócona o 538 metrów i wynosić będzie 5493 metry. Stąd tez oczekiwanie na nowy rekord; dotychczasowy, na ponad 6 – kilometrowej trasie, należał do Tomasza Nagórskiego (2’23”364).

Tomasz Nagórski: Po skróceniu trasy mój rekord należy już do historii. Wciąż Trasa w Limanowej należy do najciekawszych w całym cyklu GSMP; tysiące kibiców, liczne zapowiedzi startu europejskiej czołówki wyścigów górskich gwarantują wyjątkowe widowisko. Przygotowuję się do tego startu tak, aby spróbować doprowadzić swoje Subaru na dobre miejsce w klasyfikacji generalnej.

Organizator modyfikuje stanowiska przeznaczone dla kamer telewizyjnych i fotoreporterów, trwa przygotowywanie grupy 250 osób które obsługiwać będą imprezę. Na trasie zlokalizowanych będzie 28 punktów obserwacyjnych.

Zobacz również