Anonimowa mieszkanka odpowiada burmistrzowi oświadczeniem

Anonimowa mieszkanka odpowiada burmistrzowi oświadczeniem

– Obruszyły mnie słowa Pana Tadeusza Filipiaka, Burmistrza Mszany Dolnej, który odniósł się do pisma złożonego przez mnie do wojewody w/s zbiórki pieniędzy na budowę pomnika w mieście, dlatego prosze redakcję o zamieszczenie oświadczenia – pisze w mailu czytelniczka naszego portalu.

Internautka, która maila do naszej redakcji napisała, prosiła o zachowanie anonimowości. Nie jest to najistotniejsza sprawa. Jak nas zapewniła uczyni, to w odpowiedniej chwili.

Poniżej zamieszczamy treść przesłanego oświadczenia.

(…)Jako mieszkaniec Miasta Mszana Dolna, o którym Pan Burmistrz pisze w artykule z 22 sierpnia oświadczam, że pismo, które było skierowane na ręce wojewody małopolskiego nie zawierało w swojej treści negatywnego odniesienia co  do zasadności postawienia pomnika na rynku  jako symbolu religijnego miasta.

 Pismo dotyczyło tylko i wyłącznie aspektów prawnych – dotyczących prawidłowości organizacji zbiórki pieniężnej.

Jako mieszkaniec miasta mam pełne prawo obywatelskie do zwracania się do instytucji i urzędów w przypadku nurtujących mnie kwestii.

Niedopuszczalne jest aby urzędnik państwowy w odpowiedzi na zapytanie mieszkańca odnosił się negatywnie do jego osoby i oczerniał go na forum publicznym, przedstawiając moją osobę jako przeciwnika wiary katolickiej, wykorzystując do tego celu symbole religijne.

Na dowód mojego twierdzenia w załączeniu przesyłam pismo do wojewody małopolskiego(…).

 

W dniu 18.07.2014r na portalu internetowym „Limanowa tv28” ukazał się artykuł „Koniec z urzędowymi zgodami na zbiórki publiczne. Dziś wchodzi w życie nowa ustawa o zbiórkach publicznych”.

 

            Po przeczytaniu powyższego artykułu naszły mnie wątpliwości co do prawidłowości prawnej zorganizowanej zbiórki publicznej , którą prowadzi Pan Burmistrz Miasta Mszana Dolna oraz Pan Przewodniczący Rady Miasta Mszana Dolna „Darowizna na pomnik Św. Michała Archanioła” i w związku z powyższym proszę o udzielenie odpowiedzi na moje wątpliwości i pytania:

 

1.Czy zbiórka publiczna jest zgodna z obowiązującym porządkiem prawnym zarówno pod rządami poprzedniej ustawy jak i tej nowej ?

 

2.Czy Panowie mogli ogłosić taką zbiórkę?

 

3.Czy Urząd Miasta może pokrywać koszty logistyczne zbiórki min: koszty wydrukowania pisma, wysłania do mieszkańców itp.? A jeśli nie ,to kto powinien pokrywać  w/w koszty?

 

4.Czy można wykorzystać do takiej zbiórki rachunek bankowy Urzędu Miasta?

 

5.Kiedy i na jakiej zasadzie zbiórka jest lub będzie rozliczana?

 

6.Gdzie można w obecnej chwili sprawdzić wysokość darowizn przekazanych na ten cel na rachunek bankowy Urzędu Miasta?

 

7.Czy przedsiębiorca wpłacający darowiznę na tą zbiórkę ,ogłoszoną w tej formie może skorzystać z ulgi podatkowej?

 

Zobacz również