Trwało to długo, ale w końcu PKP wybrało wariant budowy linii kolejowej z Podłęża do Szczyrzyca. Estakada w okolicach Limanowej i dwa tunele usytuowane w naszym regionie, to poza budową dwutorowej linii kolejowej najważniejsze części tej inwestycji.
– Proponowane przez wykonawcę warianty budowy nowych linii z Podłęża do Piekiełka oraz modernizacji linii istniejącej 104 z Chabówki do Nowego Sącza zostały szczegółowo przeanalizowane pod kątem kryteriów społecznych, środowiskowych, technicznych i ekonomicznych – mówi Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK S.A.
– Wybrany przebieg tej linii okazał się być najkorzystniejszym z przeanalizowanych na podstawie tych właśnie kryteriów. Zakłada wybudowanie prawie 60 km nowych torów kolejowych. W obrębie trasy zostanie lokalizowanych jedenaście tuneli o łącznej długości blisko 11,7 km. Oraz siedem estakad o łącznej długości ok. 6,4 km. Jedna z tych estakad będzie wybudowana w okolicach Limanowej o długości 1,1 km. Na terenie powiatu limanowskiego na całej długości trasy zostaną wybudowane dwa tunele – dodaje.
jak zaznacza Dorota Szalacha nowe linie kolejowe – oznaczone numerami 22 i 623 – będą liniami dwutorowymi z wyjątkiem jednotorowych odcinków Szczyrzyc – Tymbark oraz Szczyrzyc – Mszana Dolna. Parametry techniczne pozwolą na jazdę pociągów z prędkością 160 km/h.
– Realizując poszczególne aktualizacje etapy studium wykonalności, chcemy wykazać, że ta linia kolejowa jest konieczna i niezbędna nie tylko dla lokalnej społeczności, ale również i dla mieszkańców całej Polski, a nawet Europy.