Projekt „Eco Mundo” Gabrieli Kozy i Karoliny Kałafut, uczennic kl. 1TR w Zespole Szkół Techniczno-Informatycznych w Mszanie Dolnej, znalazł się wśród trzech najwyżej ocenionych prac nadesłanych na konkurs „Mój pomysł na biznes w powiecie limanowskim”.
Projekt zakładający szycie ekologicznych torebek z banerów uplasował się na trzecim miejscu zaraz po biznesplanie firmy „BeQuick” stawiającej na inteligentne bramy automatyczne i projekcie domów inteligentnych.
Uroczysta gala w I L.O. im. Władysława Orkana w Limanowej, podczas której zostały zaprezentowane nagrodzone prace, zgromadziła władze powiatu limanowskiego – organizatora konkursu, przedstawicieli regionalnych instytucji biznesowych, kuratorium oświaty. Gościem honorowym był poseł Wiesław Janczyk, obecnie wice minister finansów.
Konkurs, którego celem jest promowanie idei przedsiębiorczości wśród limanowskiej młodzieży, odbył się już po raz trzynasty. Od ubiegłego roku zmieniono nieco jego zasady – odbywa się w dwóch etapach: pierwszy opracowanie biznes planu i drugi – prezentacja pomysłu przed komisją konkursową. W tegorocznych finale znalazły się dwie prace z ZTSI: Eco Mundo Gabrieli Kozy i Karoliny Kałafut oraz „Zielone Pudełko” Zuzanny Banasiak i Jolanty Merklinger. To jednak projekt Eco Mundo znalazł większe uznanie komisji konkursowej. Jurorzy oceniali nie kreatywność autorów, ale też innowacyjność projektów i możliwość ich realizacji.
Spersonalizowana torebka w różnych fasonach, kolorach, rozmiarach, a na dodatek zwiększenie świadomości ekologicznej mieszkańców powiatu limanowskiego i recykling niepotrzebnych banerów – takie były założenia główne założenia pomysłu na własną działalność gospodarczą przyszłych specjalistek od reklamy. – Celem firmy Eco Mundo jest zadbanie o wizerunek powiatu, poprzez wykorzystywanie banerów znajdujących się w całym powiecie limanowskim. Jak powszechnie wiadomo, „czas życia takiego banneru” jest krótki, a potem staje się on bezużytecznym śmieciem, który bardzo obniża estetykę otoczenia. Firma Eco Mundo dba o środowisko, produkty oferowane przez firmę pokazują, że każda rzecz może mieć nowe zastosowanie. Zwiększanie świadomości ekologicznej wśród klientów, zachęca ich do dbania o środowisko oraz wzbudza kreatywność, ,,otwiera oczy’’ na wtórne wykorzystywanie zużytych rzeczy – tłumaczą autorki projektu
Dziewczyny, jako przyszłe specjalistki od reklamy, samodzielnie zaprojektowały wszystkie elementy graficzne niezbędne do opracowania systemu identyfikacji wizualnej ich firmy.