Kasina Wielka. Przygotowano wstępne porozumienie. PKP przebuduje odcinek drogi wojewódzkiej 964

Kasina Wielka. Przygotowano wstępne porozumienie. PKP przebuduje odcinek drogi wojewódzkiej 964

PKP PLK S.A., chce przebudować odcinek drogi wojewódzkiej 964 w Kasinie Wielkiej – łączącą się z DK 28. W tym właśnie miejscu przebiega istniejąca linia kolejowa 104 z Chabówki do Nowego Sącza. Inwestycja miałaby być zrealizowana do 2025 roku.

Inwestycja ta zostanie zrealizowana w w związku z realizacją inwestycji kolejowej w ramach Projektu: „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz”.

Wstępne porozumienie między Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, a władzami PKP PLK S.A, jest już przygotowane i czeka tylko na podpis wspomnianych stron.  Wg tego porozumienia PKP PLK S.A ma wybudować zupełnie nowy 741 m odcinek drogi 964, który styka się z DK 28.

(…) Likwidacji ulegnie przejazd kolejowo-drogowy w km 20.818 istniejącego przebiegu linii, pozostawiając odcinek drogi wzdłuż drogi wojewódzkiej DW 964 Kasina Wielka – Biskupice Radłowskie niezbędny do przekazania (…) – czytamy na stronie ineternetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.

Oznacza, to, że po wybudowaniu tego odcinka drogi wojewódzkiej przez PKP PLK S.A – drogą będzie zawiadować Zarząd Dróg Wojewódzkich. W przygotowanym porozumieniu jest zawartych kilka istotnych punktów, co do samej realizacji,  ale nie ma podanych kosztów tej inwestycji

  1. Zakłada się, że realizacja zostanie wykonana w latach 2021 – 2025.Infrastruktury Drogowej
  2. Warunkiem realizacji Infrastruktury Drogowej jest uzyskanie przez PKP PLK S.A. dofinansowania ze środków zewnętrznych (krajowych, unijnych) umożliwiających realizację tej infrastruktury. O pozyskaniu bądź niepozyskaniu dofinansowania PKP PLK S.A. zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Zarządcę.
  3. W przypadku nieotrzymania dofinansowania ze środków zewnętrznych, PKP PLK S.A. może odstąpić od niniejszego Porozumienia w terminie 60 dni od dnia powzięcia przez PKP PLK S.A. wiadomości o ostatecznym rozstrzygnięciu w tym zakresie.
  4. W razie odstąpienia od niniejszego Porozumienia z przyczyn wyżej określonych, żadnej ze Stron nie będzie przysługiwać prawo wnoszenia roszczeń z tego tytułu wobec drugiej strony Porozumienia.

W okresie wakacyjnym, kiedy jeździ zabytkowy pociąg retro, a szlabany zostoją zamykane, skrecające z DK 28 samochody w kierunku Dobczyc i Wieliczki często tamowały ruch. Na „krajówce”, zarówno od strony Mszany Dolnej, jak i Limanowej samochody tamowały ruch i robiły się korki. Skrzyżowanie, to jest bardzo newralgiczne i niebezpieczne. Często dochodzi w tym miejscu do kolizji. Być może przy okazji tej inwestycji, ktoś pomyśli o tym, aby kilkadziesiąt metrów niżej, gdzie powstanie nowe skrzyżowanie wybudować rondo. Byłoby to najlepsze rozwiązanie, aby uniknąć w przyszłości niepotrzebnych i niebezpiecznych zdarzeń drogowych z udziałem zarówno pieszych, jak i kierujących.

Podobne inwestycje związane z budową linii kolejowej z Podłęża do Szczyrzyca PKP PLK S.A. chce zrealizować w ciągu drogi wojewódzkiej nr 966 Wieliczka – Tymowa, a także chce wybudować wiadukt wiaduktu drogowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 967 Łapczyca – Myślenice nad linią kolejową.

Zobacz również