Kreatorzy marki gminy Mszana Dolna prezentowali swój dotychczasowy dorobek podczas konferencji „Marka lokalna – kierunkowskaz dla aktywnych lokalnie” w Osieku. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie „Dolina Karpia”, a uczestniczyli w niej promotorzy lokalnych marek z całej Polski.
W trakcie konferencji partnerzy projektu „Marka lokalna szansą rozwoju regionu”, finansowanego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, prezentowali produkty lokalne. Liderem projektu jest Stowarzyszenie „Między Wisłą a Kampinosem”, a realizują go również: Stowarzyszenie „Dolina Karpia”, Stowarzyszenie „Na Śliwkowym Szlaku”, LGD „Zielony Pierścień”, Stowarzyszenie „Partnerstwo dla Doliny Baryczy” oraz LGD „Prym”.
W hotelu MOLO Resort w Osieku, posiadającym znak marki lokalnej „Dolina Karpia”, odbyły się warsztaty pszczelarskie, piekarnicze i cukiernicze. Pokaz kulinarny, w oparciu o produkty objęte marką lokalną „Dolina Karpia”, wykonali członkowie jej kapituły – Ewa Wachowicz i Marcin Polus, prezes Stowarzyszenia Małopolskich Kucharzy i Cukierników.
Olga Gałek, Wiceprezes Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych MILA, podkreśliła, że sukces każdej z lokalnych marek zależy zarówno od atutów regionu, jak i zaangażowania ludzi.
źródło: Magda Polańska/ Urząd Gminy Mszana Dolna; oprac. MAG
fot. Urząd Gminy Mszana Dolna