Jak na razie dwie oferty zostały złożone na opracowanie studium transportowego dla obszaru oddziaływania nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko.
2 września na stronie internetowej urzędu marszałkowskiego województwa małopolskiego ukazało się ogłoszenie odnośnie ofert złożonych na opracowanie studium transportowego dla obszaru oddziaływania nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko.
Województwo Małopolskie na to zadanie przewidziało 3 mln 44 tys. zł (brutto). Maksymalna oferta nie mogła jednak przekroczyć 3 mln 140 tys. zł (brutto).
Spośród dwóch ofert jakie wpłynęły, najniższą zaproponowało warszawskie konsorcjum Infra – Centrum Doradztwa, która to przedsięwzięcie chciałby zrealizować za 1 mln 331 tys. zł.
Z kolei spółka International Management Services z Krakowa, to samo zadanie wyceniła na kwotę 2 mln 110 tys. zł.
W przedstawionym studium wykonawca ma przedstawić analizę z uwzględnieniem transportu: zbiorowego, indywidualnego i rowerowego. Większego wykorzystania transportu kolejowego na naszym obszarze, który będzie miał wpływ na rozwój sieci drogowej powiatu limanowskiego.
Firma, która ostatcznie zostanie wybrana do tego zadania, będzie musiała przeprowadzić również konsultacje społeczne z mieszkańcami, samorządami, a także firmami i podmiotami gospodarczymi, które działają w obszarze projektowanej linii, a co za tym idzie również i tej, która ma powstać w przyszłości.
– Zakończyły się prace związane z koncepcją programowo-przestrzenną dla odcinków modernizowanej i nowo projektowanych linii kolejowych. Zaawansowane są prace geologiczno-inżynierskie i geotechniczne. W trakcie przygotowywania są projekty budowlane – mówi w rozmowie z portalem rynek-kolejowy.pl Dorota Szalacha rzecznik prasowy PKP PLK. Jak dodaje, równocześnie wykonawca pozyskuje pozwolenia i uzgodnienia, konieczne dla przeprowadzenia wykupu nieruchomości oraz rozpoczęcia prac budowlanych.
Poszczególne etapy i odcinki zadania mają być realizowane sukcesywnie, po uzyskaniu decyzji administracyjnych. – Pierwsze przetargi na roboty budowlane dla modernizowanej linii kolejowej 104 Chabówka – Nowy Sącz są planowane w 2021 r., a dla linii nowo projektowanych – w 2022 r. – tłumaczy przedstawicelka PKP PLK.
Budowa i modernizacja infrastruktury w Małopolsce ma być finansowana z udziałem zarówno środków krajowych, jak i unijnych.
Oprac. na podstawie BIP Urzędu Mraszałkowskiego w Krakowie oraz strony internetowej: rynek-kolejowy.pl