Mamy za sobą rok, w którym opanowująca sukcesywnie cały glob pandemia dała się we znaki nawet najsilniejszym gospodarkom. Przez lockdowny i obostrzenia wielu działających stacjonarnie przedsiębiorców zdecydowało się ostatecznie na przeniesienie działalności do świata www.
Taki trend oznaczał oczywiście pełne ręce roboty dla wszystkich zajmujących się promocją na wirtualnym rynku. W poniższym niedługim artykule spróbujemy wskazać najważniejsze dziś aspekty pozycjonowania.
Zaufaj jakościowej treści i zacznij prowadzić profesjonalne kampanie content marketingowe
Content marketing, zwany od lat królem sieci, wciąż jest w cenie, jeśli chodzi o działania reklamowe online. Jak zawsze to adekwatna treść okazuje się niezbędnym mostem między naszą marką a jej odbiorcami. Także Twój target oczekuje atrakcyjnych i ciekawych artykułów odpowiadających na realne potrzeby i problemy. Publikowane teksty mają też moc odpowiedniego kształtowania grupy docelowej i dostosowywania jej do nieustannie rozwijanej oferty. Doświadczeni marketerzy wiedzą jednak, że dziś nie wystarczy tylko proponować internaucie wciągającą lekturę – tekst ma być przede wszystkim angażujący, do tego stopnia, że grupa docelowa będzie chętnie dzieliła się nim w szeroko rozumianym internecie.
Oczywiście sporządzaniem tekstowej zawartości strony oraz artykułów przeznaczonych do publikacji poza nią możesz zająć się na własną rękę, jeśli tylko masz odpowiednią ilość wolnego czasu, energii oraz porcję cennej specjalistycznej wiedzy do przekazania. Pamiętaj, że obecnie wyszukiwarka potrafi nie tylko rozpoznać naturalny tekst od tego powstającego w sposób sztuczny (algorytm BERT), ale także coraz lepiej ocenia poszczególne serwisy ze względu na prezentowaną przez nie ekspertyzę, autorytet i wiarygodność (EAT). Możemy zatem pokusić się o stwierdzenie, że aktualnie niemożliwe jest awansowanie w rankingu stron poprzez słabe merytorycznie treści. Dlatego właśnie warto zdać się na pomoc profesjonalistów z agencji interaktywnej – to pracujący w niej fachowi copywriterzy zajmą się tworzeniem dla Ciebie najwyższej jakości tekstów zaoszczędzając Twój czas, energię i pieniądze.
Dostosuj stronę do potrzeb użytkowników urządzeń przenośnych – bądź mobile friendly
Filozofia mobile first już od dawna idzie w parze z receptami na skuteczne pozycjonowanie stron (https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/). Google przewiduje, że w najbliższych latach odsetek użytkowników mobilnych korzystających z wyszukiwarki będzie stale rósł – dziś plasuje się on w okolicach 50% wszystkich zapytań. Wraz z dostosowaniem witryny do świata komórek i tabletów przychodzą dziś jednak także takie zagadnienia jak wyszukiwanie głosowe oraz przyspieszanie ładowania się strony. Widzimy zatem, że nie wystarczy jedynie oprzeć web design na responsywnym szablonie, trzeba także zadbać o setki innych, często czysto technicznych rzeczy, aby strona pozostawała w pełni funkcjonalna. Można spróbować wyjść naprzeciw oczekiwaniom użytkowników samodzielnie, jednak o wiele bezpieczniej i o wiele szybciej dotrzemy do celu, jeśli zdamy się na pomoc specjalistów ze sprawdzonej agencji SEO.