Marketing internetowy przy małym budżecie – czy to możliwe?

Marketing internetowy przy małym budżecie – czy to możliwe?

Niezależnie od tego, czy jesteś małą, ledwie startującą firmą, czy aktualnie masz gorszy okres. Może się zdarzyć tak, że w funduszach twojej formy budżet przeznaczony na marketing będzie ograniczony.

Czy mimo wszystko będziesz bez problemu mógł zainwestować w skuteczne działanie? Tak! Marketing internetowy przy małym budżecie to całkowicie możliwe i realne działanie, które pozwoli Ci na rozwinięcie skrzydeł.

Czym jest marketing internetowy?

Sam marketing jest trudny do zdefiniowania, ponieważ opiera się on na wielu różnych aspektach. Jest to ogół działań, które mają przekazać informacje o działaniach, produktach i usługach danej firmy określonej grupie odbiorców. Zatem marketing internetowy to działania podejmowane w tym zakresie poprzez sieć WWW. Może się wydawać, że jest to proces bardzo skomplikowany, rozbudowany i niezrozumiały. I poniekąd tak właśnie jest. Ogrom działań, które można podejmować w internecie: od płatnych kampanii reklamowych na stronach internetowych, w serwisach społecznościowych czy wyszukiwarce, przez rekomendacje, influence marketing i marketing szeptany, aż po budowanie wizerunku formy w mediach społecznościowych i poprzez stronę internetową, może doprowadzić do tego, że prędzej czy później się w tym pogubisz. Dlatego też lepiej jest te zadania zostawić profesjonalistom. Tylko jak to zrobić z małym budżetem?

Działania marketingowe agencji reklamowej

Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest przekazanie działań związanych z marketingiem agencji reklamowej. To ona zajmuje się kreowaniem reklam, analizowaniem rynku i planowaniem kampanii reklamowych. Jednakże, czy to wystarczy? Nie zawsze. W momencie, gdy jesteś firmą dopiero startującą na rynku, możesz mieć pewien niedosyt związany z działaniami reklamowymi. Odbiorcy, którzy nie znają Cię jako producenta, będą mieć opory przez kupieniem Twoich produktów czy usług. Dotyka to wiele nowopowstałych firm. Lepszym wyborem będzie tutaj agencja SEO lub SEM, która nie tylko zaplanuje działania związane z reklamą i marketingiem, ale także przeprowadzi rewizję treści na Twojej stronie internetowej i pomoże zbudować podwaliny pod konkretne kroki reklamowe. Dzięki niej bez problemu zaistniejesz w sieci. Jednak co w przypadku, gdy jesteś świeżakiem, który nawet nie ma strony internetowej czy profilu w social media? Dla Ciebie jest agencja interaktywna.

Agencja interaktywna – wysokiej jakości marketing od podstaw

Jednym z nowych tworów wśród agencji reklamowych są agencje interaktywne. W swoich działaniach łączą one wiele różnych zagadnień z szerokiego spektrum dziedzin. Natomiast ich celem jest zbudowanie wizerunku danej marki oraz przeprowadzenie jej przez proces marketingu, ale skierowanego do użytkowników internetu. Wśród działań, które może zaproponować nam ta agencja będą:

·stworzenie strony internetowej, profilu w social mediach, sklepu e-commerce,

·działania z zakresu SEO i SEM,

·kampanie marketingowe Google Ads i Facebook Ads,

·budowanie wizerunku marki.

Jak widzisz, jest to zestaw, który pozwoli Ci od postaw stworzyć wizerunek Twojej firmy w sieci oraz udoskonalić Twoje działania.

Ile kosztuje agencja interaktywna?

Sam zakres działań takiej agencji jest bardzo szeroki, dlatego też możesz się obawiać, że jej praca to duży koszt. Nic bardziej mylnego. Agencje interaktywne działają bardzo często na zasadzie abonamentowej. Co to oznacza? Wykupujesz abonament miesięczny, taki, na jaki Cię stać, a w jego ramach organizowane są kolejne elementy budowy wizerunku. Wiadomo, im większy budżet przeznaczysz na abonament i działania marketingowe (często opłacane osobno), tym szybciej uzyskasz wymierne rezultaty. Jednakże nawet najniższe stawki abonamentowe przynoszą spore korzyści. Kolejne kroki rozłożone są także w czasie, dzięki czemu wizerunek marki jest budowany stopniowo, jednocześnie bez przesycenia rynku informacjami na temat Twojej firmy.

 

Zobacz również