30 czerwca mija termin składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Obowiązek ten mają właściciele domów i zarządcy budynków.
CEEB, obsługiwana przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego, zbiera informacje o źródłach ciepła i źródłach spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
Wniosek można złożyć w formie papierowej osobiście lub listownie we właściwych urzędach miast i gmin lub drogą elektroniczną za pomocą profilu zaufanego, e-dowodu, Mojego ID.
Dane potrzebne do wypełnienia wniosku. Dane budynku: adres, rodzaj (jednorodzinny, wielorodzinny czy zbiorowego zamieszkania), liczba lokali – dotyczy budynków wielorodzinnych i zbiorowego zamieszkania. Informacja o źródłach ciepła: rodzaj, liczba. Jeśli w budynku jest kocioł lub kotły na paliwo stałe: klasa kotła, liczba kotłów, rodzaj używanego paliwa. Dane kontaktowe: imię i nazwisko albo nazwa właściciela, zarządcy budynku lub lokalu, adres zamieszkania lub siedziby, adres budynku lub lokalu, gdzie jest zainstalowane źródło ciepła lub źródło spalania paliw, numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie), adres e-mail właściciela lub zarządcy (opcjonalnie).
Szczegółowe informacje dostępne są TUTAJ
Deklarację można złożyć TUTAJ
źródło: www.gov.pl, www.ceeb.gov.pl
fot. www.ceeb.gov.pl