Koleją z Mszany Dolnej do Krakowa w czasie 75 minut? Minister Andrzej Adamczyk uważa, że to możliwe

Koleją z Mszany Dolnej do Krakowa w czasie 75 minut? Minister Andrzej Adamczyk uważa, że to możliwe

Pod koniec 2025 roku koleją z Mszany Dolnej do Krakowa w czasie 75 minut? To możliwe. Przekonywał na piątkowej konferencji w Krakowie Andrzej Adamczyk. Minister Infrastruktury ogłosił przetarg na modernizację odcinka linii kolejowej: Rabka Zaryte – Mszana Dolna.

Wcześniej PKP PLK S.A. ogłosiły postępowanie przetargowe na modernizację innych odcinków popularnej linii 104 z Chabówki do Nowego Sącza:  Chabówka – Rabka-Zaryte oraz Klęczany – Nowy Sącz.

– Mieszkańcy południowej Małopolski od dziesięcioleci czekają na powrót pociągów na trasę łączącą Rabkę i Chabówkę z Nowym Sączem – mówił na konferencji prasowej Andrzej Adamczyk. 

Dzięki realizowanej inwestycji mieszkańcy Mszany Dolnej będa mogli dojechać do Krakowa przez Chabówkę w ciągu 75 minut. Czas podróży skróci się jeszcze bardziej, kiedy zostanie wybudowana linia kolejowa z Podłęża w Beskid Wyspowy. Kiedy to będzie? Na razie nie wiadomo, gdyż ten etap inwestycji jest w fazie przygotowywawczej i na razie o pracach budowlanych ciężko mówić.

W zakresie prac na odcinku  Rabka Zaryte – Mszana Dolna, jest m.in. przebudowa przystanków osobowych i stacji w celu zapewnienia dostępności i komfortu wszystkim podróżnym.

– Przetarg ogłoszony na kolejny odcinek Rabka Zaryte – Mszana Dolna pozwoli na realizację prac na linii Chabówka – Nowy Sącz i reaktywowanie trasy dla prowadzenia ruchu kolejowego. A to oznacza zwiększenie dostępności i możliwości komunikacyjnych dla podróżnych – wyjaśnił Piotr Majerczak, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na stacji Mszana Dolna i na przystankach Mszana Dolna Marki i Raba Niżna, wybudowane będą nowe, wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Na peronach znajdą się wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Wsparciem w komunikacji dla osób niewidomych i niedowidzących będzie oznakowanie z systemem ścieżek naprowadzających. Na stacji Mszana Dolna, dostępność dla wszystkich podróżnych zapewni dodatkowo budowa przejścia pod torami z windą.

PLK S.A. przygotowują połączenie kolejowe „Podłęże – Piekiełko”, które obejmuje modernizację i elektryfikację trasy Chabówka – Nowy Sącz oraz budowę nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Ogłoszone przetargi, to istotny krok w realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego. W drugim kwartale tego roku planowane jest wszczęcie kolejnego postępowania przetargowego dla odcinka Limanowa – bocznica Klęczany. Zakres podstawowy w ogłoszonych przetargach planowany jest do finansowania ze środków Krajowego Planu Odbudowy.

Źródło: plk-sa.pl

Zobacz również