Ministerstwo Infrastruktury podało terminy realizacji inwestycji kolejowej w naszym regionie. Pierwsze umowy podpisane

Ministerstwo Infrastruktury podało terminy realizacji inwestycji kolejowej w naszym regionie. Pierwsze umowy podpisane

W Ministerstwie Infrastruktury podpisano umowy na realizację pierwszych prac budowlanych w projekcie o popularnej nazwie „Podłęże-Piekiełko”. Składa się on z dwóch elementów: przebudowy linii Chabówka-Nowy Sącz (linia nr 104) i budowy linii Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna (linia nr 622). Kontrakty dotyczą odcinków linii 104: Chabówka – Rabka Zaryte oraz Nowy Sącz – Klęczany. Ministerstwo po raz pierwszy w specjalnym filmiku opublikowało terminarz prac w naszym regionie.

Konferencja prasowa „Podłęże-Piekiełko: start” z udziałem ministra Andrzeja Adamczyka.

 

Zgodnie z umowami, wykonane prace zapewnią sprawne i bezpieczne podróże. Mieszkańcy miejscowości, położonych w pobliżu trasy kolejowej, zyskają lepszą dostępność komunikacyjną. Oprócz torów, obiektów inżynieryjnych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowane będą stacje i przystanki. Nowe perony będą m.in. na stacji Rabka Zaryte i na przystanku Rabka Zdrój. Nowe obiekty przystosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji Rabka Zaryte, przewidziano także przejście podziemne z windą, które zwiększy dostępność do kolei.

 

Na odcinku między bocznicą w Klęczanach a Nowym Sączem przebudowana zostanie stacja Marcinkowice oraz przystanki Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Wyższe perony oraz nowe przejścia podziemne, winda i dojścia ułatwią dostęp do kolei wszystkim podróżnym. Zwiększy się komfort i bezpieczeństwo w połączeniach regionalnych, a także dalekobieżnych.

 

Umowę na modernizację odcinka Chabówka – Rabka Zaryte, za blisko 370 mln zł zrealizuje na zlecenie PLK SA Firma Budimex SA. Kontrakt, dot. odcinka bocznica Klęczany – Nowy Sącz, za nieco ponad 780 mln zł zrealizuje konsorcjum w składzie : Torpol S.A. oraz Intop Warszawa Sp. z o.o.

 

Modernizacja linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, jest częścią większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej o nazwie „Podłęże – Piekiełko”. Inwestycja PKP PLK SA, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

 

Terminarz inwestycji.


źródło: Ministerstwo Infrastruktury; oprac. MAG

fot. Ministerstwo Infrastruktury

Zobacz również