Tajemnice chemii, słodycz czekolady i wirtualna podróż do Norymbergi – Noc Bibliotek w Limanowej

W Miejskiej Bibliotece w Limanowej odbyły się zajęcia w ramach tegorocznej Nocy Bibliotek. Organizatorzy zaproponowali uczestnikom pokazy chemiczne, warsztaty czekoladowe i spotkanie z podróżnikiem.

– Zaczęliśmy od… magii, czyli pokazów chemicznych dla dzieci z ChemicAl World. Było czarowanie, dymy, atmosfera podniosła, a z drugiej strony dużo śmiechu i dobrej zabawy. Dzięki sztuczkom, pokazom i sporej dawce wiedzy stworzyliśmy specjalną recepturę, jak spędzić miło czas i czegoś się nauczyć. Po sporej dawce doznań wszyscy zgłodnieli, więc przyszła pora na warsztaty czekoladowe. Takich zajęć nie trzeba promować. Czekolada kojarzy się przecież z przyjemnością i słodyczą. I takie też były te warsztaty: pełne smaku, koloru, uśmiechniętych, umorusanych buzi. Każdy uczestnik wyszedł z czekoladowym lizakiem w ręku i szerokim uśmiechem na twarzy. Na koniec zaprosiliśmy na wyprawę po Norymberdze, a przewodnikiem był Andrzej Pasławski – krakowianin, podróżnik zakochany w Bałkanach. Pan Andrzej oprowadzał zebranych słuchaczy po norymberskiej ziemi z wielkim entuzjazmem i pasją podróżnika. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od dworca, przeszliśmy przez Stare Miasto, gdzie podziwialiśmy piękne panoramy i zabytki architektoniczne, aż po potężne podziemia, w których od średniowiecza produkowano piwo, zgodnie z pilnowaną od wieków recepturą. Historycznie rzecz biorąc, z Norymbergą nierozerwalnie wiąże się proces norymberski. Wprawny przewodnik wprowadził nas w miejsca mało znane turystom. Weszliśmy w podziemia i bunkry, na salę rozpraw, zaglądaliśmy w mało turystyczne zakątki. Wyprawa do Norymbergi nie mogła odbyć się bez wzmianki o Mikołaju Koperniku i jego wiekopomnym dziele. Andrzej Pasławski pokazał uroki oraz nieznaną nigdzie indziej  atmosferę tego miejsca – miasta Albrechta Dürera, pierników, złotego trunku i bliźniaczego do Krakowa Rynku Głównego z norymberskim kościołem Mariackim. Podróż zakończyliśmy w bibliotece, bogatsi o podróżnicze, historyczne i turystyczne wrażenia – czytamy w relacji limanowskiej biblioteki.