Uczestnik pokazu zawarł niekorzystną umowę. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Limanowej prosi o kontakt inne osoby

Uczestnik pokazu zawarł niekorzystną umowę. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Limanowej prosi o kontakt inne osoby

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Limanowej otrzymał sygnał od konsumenta, który 5 października podczas pokazu w jednym z domów weselnych w Limanowej zawarł niekorzystną umowę na zakup sprzętu medycznego.

Jak informuje rzecznik w mediach społecznościowych, od konsumenta pobrano od razu (podczas pokazu) płatność za towar. Jest to zakazane. Przedsiębiorca nie może przyjmować płatności od konsumenta na pokazie przed upływem przysługującego konsumentom terminu 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa.

– Wszystkich poszkodowanych, którzy byli 5 października na  pokazie,  a w szczególności tych, którzy zawarli z przedsiębiorcą umowę sprzedaży, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Limanowej prosi o kontakt w celu podjęcia działań względem przedsiębiorcy – czytamy w komunikacie.

Pokazy odbywają  się pod pretekstem wcześniejszego zaproszenia telefonicznego na bezpłatne  badania. Konsumenci otrzymują do podpisu umowę, z której wynika, że to oni zaprosili  przedsiębiorcę  do swojego domu w celu zorganizowania  pokazu. Jest to celowe działanie, gdyż  w domu konsumenta, na jego zaproszenie, przedsiębiorca może m.in. pobierać  płatność za towar w dniu pokazu.

źródło: Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Limanowej; oprac. MAG

fot. Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Zobacz również