Skala inwestycji ogromna. Wkroczyła już w obszar powiatu limanowskiego

Skala inwestycji ogromna. Wkroczyła już w obszar powiatu limanowskiego

Najbardziej widoczny efekt prac widać na odcinku z Chabówki do Rabki Zarytego. Mowa o remontowanej linii kolejowej 104. Torowisko, po którym jeszcze do przełomu wieków regularnie jeździły pociągi znika również na terenie powiatu limanowskiego. Zakończenie prac na całym odcinku popularnej 104 ma zakończyć się w 2029 roku.

Tory zostały rozebrane także w Rabie Niżnej, a także częściowo w Mszanie Dolnej. Prace te wykonuje firm Strabag.

Przy okazji realizacji tej inwestycji warto wspomnieć o wybudowanej 139 lat temu Galicyjskiej Kolei Transwersalnej. Została ona oddana do użytku 16 grudnia. Była budowana z myślą głównie o wojsku i miała strategiczne znaczenie militarne, ale jak się później okazało otworzyła nasz region na świat.

Czy podobnie będzie z nowo realizowaną inwestycją Kraków – Podłęże – Piekiełko? Być może….

Pierwszy jej etap rozpoczął się w pierwszej połowie tego roku. Nie wiadomo, jak będzie prowadzony druga część tego potężnego projektu komunikacyjnego, czyli budowa zupełnie nowego połączenia z Podłęża przez Szczyrzyc do Mszany Dolnej. I czy w ogóle znajda się środki na ten cel.

Koszt przebudowy popularnej 104. wyniesie blisko 3,5 mld zł.

Z Kolei miłośnicy kolei zadają sobie pytanie, co stanie się z zabytkowym odcinkiem transwersalnego polaczenia z Kasiny Wielkiej do Dobrej. Jest światełko w tunelu, bo nieoficjalne rozmowy w tej sprawie trwają, aby odcinek ten był wykorzystany dla turystów do przejazdu zabytkowym składem parowozu z wagonami.

Zobacz również