Zwiększone dofinansowanie na niskoemisyjny transport miejski w Limanowej. Umowę podpisano w Urzędzie Marszałkowskim

Zwiększone dofinansowanie na niskoemisyjny transport miejski w Limanowej. Umowę podpisano w Urzędzie Marszałkowskim

Cztery projekty z zakresu niskoemisyjnego transportu miejskiego otrzymają zwiększone dofinansowanie ze środków europejskich. Wśród nich znalazł się projekt realizowany w Limanowej. Pieniądze trafią również do Drwini i Zakopanego.

Dodatkowe środki, w łącznej wysokości ponad 14 mln zł, pochodzą z oszczędności, jakie powstały w programie w wyniku różnic kursowych oraz przesunięć dokonanych pomiędzy działaniami RPO. Aneksy do umów zwiększające dofinansowanie zostały podpisane we wtorek 27 lutego, podczas uroczystego spotkania z beneficjentami, w którym uczestniczyli marszałek Witold Kozłowski i wicemarszałek Józef Gawron.

Projekt dotyczący zwiększenia wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego w Limanowej przewidywał budowę dwukondygnacyjnego budynku dworca autobusowego w Limanowej wraz z placem manewrowym węzła przesiadkowego przed budynkiem dworca. Zakupiono i zamontowano 28 sztuk wiat przystankowych wraz z wyposażeniem, wybudowano oraz wyposażono 3 parkingi typu „Park&Ride/”Bike&Ride” dla 100 miejsc parkingowych, zakupiono 5 ekologicznych autobusów wraz z wyposażeniem stanowisk operatorów, wyniesionego stanowiska operatorskiego i zajezdni, systemu biletu elektronicznego oraz infrastrukturą IT. Projekt uzupełniono zakupem systemu monitoringu wizyjnego oraz zakupem systemu Informacji Pasażerskiej służącym prezentacji informacji o odjazdach pojazdów różnych przewoźników z przystanków autobusowych w trybie dynamicznym (dla pojazdów wyposażonych w komputery pokładowe) lub rozkładowym (dla pozostałych). Całkowita wartość projektu wyniosła ponad 18 mln zł. Dofinansowanie zwiększono o kwotę ponad 2,4 mln zł. Po zwiększeniu, łączna wartość dofinansowania wyniosła ponad 12 mln zł.

– To dla nas ogromna radość, że możemy do tego rodzaju zadań jeszcze dołożyć środków finansowych. Chodzi tutaj o niskoemisyjny transport miejski. Tak się dzieje, ponieważ my do końca okresu finansowania 2014-2020 robimy wszystko, co w naszej mocy, by wykorzystać środki całkowicie, w 100 procentach. Pojawiają się dodatkowe środki, co wiąże się z różnicą kursową – i w związku z tym ci beneficjenci, którzy są jeszcze w trakcie realizacji projektów, mają możliwość skorzystać z tych pieniędzy. Dlatego cieszymy się, że dzisiaj trzy samorządy: Zakopane, Limanowa i gmina Drwinia skorzystają z takiej sytuacji. Dodatkowe kwoty są w różnych wysokościach, ponieważ zależy to zarówno od wartości całego projektu, jak i zaawansowania prowadzonych prac – wyjaśnił marszałek małopolski Witold Kozłowski.

– Wiemy, że budżety gmin nie są zbyt wygórowane. Jeżeli więc jest możliwość zmniejszenia kwoty udziału własnego gmin w projektach, które i tak są realizowane, to te uwolnione środki z pewnością znajdą przeznaczenie i się przydarzą. Natomiast dla nas jest też satysfakcja, że zadania, których realizacji się podjęliście, będą ukończone – bo dzięki temu w Małopolsce będą ścieżki pieszo-rowerowe, będą inwestycje zakresu niskoemisyjnego transportu, a to wszystko służy osiągnięciu przez nas tych celów, które wpisaliśmy sobie w strategię. Więc z jednej strony gratulujemy, że państwu udaje się ten projekt realizować, a z drugiej strony cieszymy się wspólnie, że możemy go jeszcze dodatkowo finansowo wesprzeć – dodał wicemarszałek Józef Gawron.

źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego; oprac. MAG

fot. Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego

Zobacz również