Sytuacja jest zła, ale idzie ku lepszemu. Mimo to mieszkańcy nie pozostawiają suchej nitki na tymbarskim samorządzie i odpowiedzialnemu za dostarczanie wody w gminie Zakładowi Gospodarki Komunalnej. W tej sprawie spółki wczoraj wydała kolejny komunikat dotyczący zaopatrzenia gospodarstw domowych w wodę pitną.
Sytuacja mieszkańców gminy Tymbark nie jest do pozazdroszczenia. Ostatnie awarie kilku linii wodociągowych na terenie gminy sprawiły, że jest źle. W wodę pitną trzeba zaopatrywać się w sklepach, a w kilku miejscach postawiono beczkowozy z wodą. To jednak nie wystarcza, bo zapotrzebowanie jest większe, niż zaoferowana ilość, chyba w tym wypadku cenniejszej, niż złoto wody.
Po usunięciu awarii systemów sterujących tymbarski samorząd i Zakład Gospodarki Komunalnej ma nadzieję, że wykryte w wodzie bakterie z grupy coli po oczyszczeniu rur wodociągowych znikną. Kolejny w ostatnich dniach opublikowany komunikat odnośnie tej sytuacji być może uspokoi mieszkańców. Czytając jednak komentarze w mediach społecznościowych można odnieść wrażenie, że część społeczności gminy straciła zaufanie do władz gminy, a jeżeli sytuacja ta będzie w przyszłości się powtarzała, to tutaj samorząd musi mocniej położyć nacisk na zaopatrzenia gminę w wodę.
Szanowni Państwo!
W dniu dzisiejszym wpłynęły do ZGK cząstkowe wyniki badań wody z dwóch punktów poboru – stacji uzdatniania w Podłopieniu oraz Szkoły Podstawowej w Podłopieniu. Są one wysoce obiecujące, gdyż w pobranych próbkach nie stwierdzono obecności bakterii z grupy coli, Echerichii coli oraz Clostridium. Oczekujemy jeszcze na wyniki badań na obecność enterokoków kałowych, gdyż w tym wypadku czas obserwacji jest znacznie dłuższy.
Jeśli i te wyniki okażą się pozytywne (brak skażenia) to spodziewamy się dopuszczenia wodociągu „Podłopień” do użytkowania najdalej w piątek. Przypominamy jednak, że nadal obowiązuje bezwzględny zakaz korzystania z wody, o którym informowaliśmy w poprzednich postach!
Jednocześnie informujemy, że dziś były prowadzone prace na wodociągu „Tymbark”, polegające na usunięciu jednego dużego wycieku w okolicach Rynku i udrożnieniu dopływu wody z jednej studni do zbiornika. W wyniku tych prac obserwujemy systematyczne odbudowywanie zasobu wody, co – mamy nadzieję – jutro doprowadzi do eliminacji przerw w dostawie wody z tego wodociągu do posesji położonych w rejonie i powyżej zbiornika wody uzdatnionej.
Jeszcze raz przepraszamy za niedogodności, dziękujemy za cierpliwość i coraz częściej napływające słowa wsparcia i zrozumienia. To nam bardzo pomaga w pracy dla Państwa!