Wyjątkowa funkcja w urzędzie. Konkurs wyłoni nowego sekretarza powiatu limanowskiego

Wyjątkowa funkcja w urzędzie. Konkurs wyłoni nowego sekretarza powiatu limanowskiego

Rozpoczął się konkurs na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze sekretarza powiatu limanowskiego. Nowa osoba zastąpi na tym stanowisku dotychczasowego sekretarza Andrzeja Matlęgę.

Informacjo o rozpoczęciu konkursu pojawiła się na internetowej stronie Biuletyny Informacyjnego Powiatu Limanowskiego zaledwie kilka dni temu, czyli 19 sierpnia. Czasu na składanie ofert nie jest zbyt wiele, bo upływa on 29 sierpnia.

Oferty wraz z wymaganymi dokumentami należy składać w zaklejonej kopercie z imieniem i nazwiskiem oraz adresem do korespondencji, którą należy umieścić w drugiej kopercie z adnotacją „Konkurs na kierownicze stanowisko urzędnicze Sekretarza Powiatu Limanowskiego” w Kancelarii Ogólnej Starostwa Powiatowego w Limanowej, ul. Józefa Marka 9. natomiast osobą upoważnioną do kontaktu z kandydatami jest Małgorzata Setlak, inspektor w Wydziale Organizacji i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Limanowej.

Do konkursu mogą przystąpić osoby spełniające następujące wymogi kwalifikacyjne:

Wymagania niezbędne:

  1. obywatelstwo polskie,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. nieposzlakowana opinia,
  5. wykształcenie wyższe,
  6. doświadczenie zawodowe – co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, w tym co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w tych jednostkach lub co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, oraz co najmniej dwuletni staż pracy na kierowniczym stanowisku urzędniczym w innych jednostkach sektora finansów publicznych,
  7. umiejętność zarządzania organizacją oraz zasobami ludzkimi, umiejętność interpretacji przepisów prawa z zastosowaniem w praktyce,
  8. znajomość ustawy o samorządzie powiatowym, pracownikach samorządowych, KPA, ustawy o finansach publicznych, ochronie danych osobowych, prawo zamówień publicznych, RODO, kodeks pracy, kodeks cywilny
  9. znajomość problematyki organizacji i zarządzania.

Wymagania dodatkowo punktowane:

1. znajomość elektronicznego obiegu dokumentów funkcjonującego w jednostce,

2. predyspozycje osobowościowe: kreatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność skutecznego komunikowania się, odpowiedzialność, terminowość, rzetelność, sumienność,obowiązkowość, bezstronność, łatwość nawiązywania kontaktów, wysoka kultura osobista, odporność na stres i umiejętność pracy pod presją czasu,

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

Do zadań Sekretarza Powiatu, w ramach udzielonego upoważnienia należą sprawy:

1)       opracowanie projektów struktury organizacyjnej starostwa oraz podziału zadań i kompetencji poszczególnych komórek organizacyjnych, w sposób adekwatny do realizowanych zadań, z uwzględnieniem zmian wynikających z obowiązujących przepisów,

2)       określanie wewnętrznych standardów i wymogów dotyczących procedury załatwiania spraw w Urzędzie oraz nadzór nad ich przestrzeganiem,

3)       określanie standardów i wymogów dotyczących opisów stanowisk, zakresów zadań, uprawnień i odpowiedzialności oraz nadzór nad ich realizacją,

4)       zapewnienie prawidłowej organizacji i funkcjonowania kontroli zarządczej w Urzędzie,

5)       wprowadzanie nowoczesnych technik pracy biurowej oraz koordynacja i nadzór nad informatyzacją Urzędu,

6)       koordynowanie i monitorowanie realizacji zadań, w szczególności wynikających  z planów pracy Urzędu oraz aktów prawnych stanowionych przez Radę Powiatu Limanowskiego, Zarząd Powiatu  i Starostę,

7)       nadzór nad sposobem i terminowością rozpatrywania skarg i wniosków, w tym wniosków o udzielenie informacji publicznej,

8)       nadzór nad terminowością załatwiania spraw w Urzędzie,

9)       nadzór nad prawidłową obsługą mieszkańców,

10)   nadzorowanie zakupów inwestycyjnych Starostwa Powiatowego w Limanowej,

11)   nadzór nad gospodarką mieniem urzędu i środkami budżetowymi przeznaczonymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania,

12)   koordynowanie i monitorowanie realizacji zadań związanych z organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy w Urzędzie,

13)   rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między wydziałami,

14)   występowanie do Zarządu Powiatu z propozycjami zmian w budżecie,

15)   koordynowanie przygotowywania wniosków o uzyskanie środków zewnętrznych, w tym m.in. funduszy z Unii Europejskiej, 

16)   nadzorowanie toku przygotowywania projektów uchwał i innych materiałów dla Zarządu oraz Rady Powiatu Limanowskiego,

17)   nadzór nad zapewnieniem prawidłowej obsługi sesji Rady Powiatu, posiedzeń komisji Rady oraz posiedzeń Zarządu, a także rozpatrywaniem wniosków i interpelacji radnych,

18)   nadzór merytoryczny nad komórkami organizacyjnymi przypisanymi Sekretarzowi Powiatu w Regulaminie Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Limanowej, w tym w szczególności:

a)      zgłaszanie Staroście i Zarządowi Powiatu problemów z realizacją zadań  wraz z propozycjami ich rozwiązania,

b)      parafowanie pism z nadzorowanych komórek organizacyjnych przed przedłożeniem do podpisu Staroście lub Zarządowi Powiatu. 

19)   inne zadania zlecone przez Starostę, Wicestarostę lub Zarząd Powiatu.

– szczegółowy zakres zadań określa zakres czynności do w/w stanowiska.

Warunki pracy na danym stanowisku pracy:

Praca na pełny etat, w budynku Starostwa Powiatowego w Limanowej. Budynek Starostwa jest wyposażony w windę, bezpieczne warunki na stanowisku pracy. Praca w pomieszczeniach biurowych, z obsługą komputera i urządzeń biurowych. Praca ma charakter indywidualny, wymaga jednak umiejętnego współdziałania z innymi. Pracownik wykonuje zadania zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w lipcu  2024 r. przekroczył 6%.

Oferty kandydatów powinny zawierać:

  1. podanie o przyjęcie na stanowisko objęte konkursem wraz z adresem do korespondencji ]i numerem telefonu kontaktowego, opisany przez kandydata przebieg pracy zawodowej (list motywacyjny, CV),
  1. dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie, staż pracy i kwalifikacje zawodowe wymagane do zajmowania danego stanowiska (kserokopie),
  2. świadectwa pracy z poprzednich miejsc pracy,
  3. inne dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe kandydata,
  4. oświadczenie kandydata o korzystaniu w pełni z praw publicznych oraz o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie i skarbowe /wzór/,
  5. informacja dot. przetwarzania danych osobowych oraz oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji /wzór/.

Fot. Starostwo Powiatowe w Limanowej

Zobacz również