19 marca zostało otwarte postępowanie przetargowe dla tego połączenia drogowego na wykonanie wielowariantowej koncepcji. Informowała podczas spotkania samorządowców z marszałkiem województwa małopolskiego Katarzyna Węgrzyn – Madeja, dyrektor ZDW w Krakowie.
Porozumienie w tej sprawie zostało podpisane w kwietniu 2022 roku i zostało zawarte przez przedstawicieli 11 samorządów. Za 1 ml 384 tys. zł opracowano studium. Zadanie w 50% sfinansowało Województwo Małopolskie, pozostałą część pokryły wspólnie samorządy lokalne z powiatu limanowskiego i bocheńskiego.
Podczas prac na studium przedstawiciele gmin i miast biorących udział w projekcie wypracowali 3 rozwiązania, które ostatecznie będą brane pod uwagę.
Wariant W1 o długości 21,6 km
Wariant W2 o długości 25,6 km
Wariant W5 o długości 25,8 km
Koszty tej inwestycji mogą wynieść od 480 do blisko 700 mln złotych. Będzie ona realizowana w kilku etapach. Uzyskanie decyzji środowiskowej, która może nastąpić w 2027 roku, pozwoli na rozpoczęcie prac budowlanych.