Paride Macario (IT, Osella a 30) w swoim podjeździe treningowym przed niedzielną, 7 Rundą FIA EHC (Fia Mistrzostwa Europy w Wyścigach Górskich), pobił rekord trasy Limanowa – Przełęcz pod Ostrą, schodząc poniżej 2 minut. Kierowca bolidu z numerem 2, pokonał trasę w czasie 1:59,889, ze średnią prędkością 164,943 km/h.
Z podobnymi prędkościami podróżował po trasie wyścigu urzędujący Mistrz Europy – Simone Faggioli. Niestety w swoim ostatnim tego dnia podjeździe uderzył bokiem auta w barierę ochronną uszkadzając biało – niebiesko – czerwony bolid.
Dla kierowców startujących w Mistrzostwach Europy sobota była dniem treningowym, o puchary rywalizowali zawodnicy klasyfikowani w Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski. W 7 Rundzie GSMP w Kategorii 1 (auta turystyczne) najszybciej pojechał Igor Drotar (SK, Skoda Fabia R 5), wyprzedzając w klasyfikacji generalnej Waldemara Kluzę (Ford Fiesta, + 0:01,423) i DUBAI’a (Mitsubishi Lancer Berg Monster, + 0:14,996). W grupie N zwyciężył, zgodnie z przewidywaniami Rafał Serafinowicz (Mitsubishi Lancer), który wyprzedził Krzysztofa Derenia (Mitsubishi Lancer) i Bartosza Bąka (Honda Civic Type R).
Kategoria 2 (auta wyścigowe) należała do rodziny Steciów. Robert (Lola B02/50) był pierwszy, Irena Steć (Gloria C8) trzecia; przedzielił ich Damian Boycki (Radical SR3).
Startujący w kategorii pojazdów wyścigowych Sebastian Fołta ((Lola T96/50) zaliczył groźnie wyglądający wypadek, na szczęście kierowcy nic się nie stało. W sumie zawodów nie ukończyło 5 zawodników, Zespół Sędziów Sportowych, po powyścigowym Badaniu Kontrolnym zdyskwalifikował dwóch kierowców za odstępstwa ich aut od obowiązującej homologacji.
Zgodnie z przewidywaniami meteorologów, przedpołudnie przyniosło zmienną pogodę, po przeschnięciu trasy po nocnym i porannym deszczu warunki okazały się optymalne do szybkiej i bicia rekordów drogi.