Apel do premier Beaty Szydło ws. budowy linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc

Apel do premier Beaty Szydło ws. budowy linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc

Miłośnicy kolei i samorządowcy nie dają o sobie zapomnieć. Po raz kolejny apelują do polskiego rządu, o to by ten zdecydował o budowie linii kolejowej z Podłęża do Szczyrzyca. I po raz kolejny spotkali się w Rabce, aby przypomnieć o tej jakże ważnej i długo oczekiwanej dla mieszkańców południowej polski inwestycji.

Jak informował podczas spotkania w budynku dworca PKP Czesław Szynalik, że na liście podstawowej Krajowego Programu Kolejowego, która posiada gwarancje finansowe, znalazły się dwa wstępne etapy tej inwestycji: prace projektowe i wykup terenów pod budowę nowej linii oraz modernizacja linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz. Główne zadanie, czyli budowa linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc, znalazła się na liście rezerwowej. Apel do premier RP Beaty Szydło dotyczy właśnie umieszczenia tej inwestycji na liście podstawowej. 

(…)Apelujemy o przesuniecie przedsięwzięcia trzeciego etapu linii Podłęże – Szczyrzyc – Mszana Dolna/Tymbark z listy rezerwowej na listę podstawową Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku. Realizacja tej inwestycji jest szansą na rozwiązanie problemów komunikacyjnych aż trzech regionów: Beskidu Wyspowego, Podhala i Sądecczyzny. Umożliwi stworzenie konkurencyjnych czasów przejazdu w stosunku do transportu drogowego w relacjach Kraków-Nowy Sącz-Zakopane. Realizacja przedsięwzięcia jest zgodna ze Strategią Rozwoju Województwa Małopolskiego na lata 2011-2020, która w obszarze infrastruktury, jako cel wskazuje wysoką zewnętrzną i wewnętrzną dostępność regionu dla konkurencyjności gospodarczej i przestrzennej. Budowa nowej linii kolejowej przyczyni się do wzrostu podróży transportem zbiorowym obsługiwanym przez linie kolejowe, których obecnie znaczenie jest marginalne (…) – piszą w liście do premier Beaty Szydło sygnatariusze apelu.

W projekcie Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku budowa wspomnianej linii kolejowej została podzielona na III etapy. Na liście podstawowej znalazły się jedynie 2 etapy / I – projekt i wykup terenów oraz II etap modernizacja linii 104 Nowy – Sącz. 

Natomiast najważniejszy III etap budowa linii Podłęże – Szczyrzyc/Mszana Dolna – Tymbark znalazł się na liście rezerwowej. To oznacza że inwestycja kolejny raz została przesunięta na bliżej nie określony czas . 

Źródło: gorce24.pl

Zobacz również