Wyścig Górski "Przełęcz Pod Ostrą". Michał Ratajczyk pobił rekord trasy. Zobacz klasyfikację sobotniej rywalizacji

Wyścig Górski "Przełęcz Pod Ostrą". Michał Ratajczyk pobił rekord trasy. Zobacz klasyfikację sobotniej rywalizacji

Michał Ratajczyk jadący Mitsubishi Lancer EVO IX 7 Motosport wykręcił najlepszy czas na liczącej niespełna 5,5 km trasy w wyścigu górskim "Przełęcz Pod Ostrą". Pozwoliło mu to jednak zająć drugie miejsce w końcowej klasyfikacji sobotniej rywalizacji 5 rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski.

Na starcie sobotnich zawodów stanęło 62 kierowców. Startowali oni w kilku kategoriach, ale kibiców uwagę przykuł występ kierowców jadących samochodami historycznymi. Mimo, że nie osiągali oni rewelacyjnych czasów, to i tak mogli liczyć na gromkie brawa ze strony licznie zgromadzonej publiczności. 

Pierwszy podjazd wyścigowy 5 Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski odbył się bez dłuższych przerw, kilkakrotnie utylizowano rozlany na trasie olej z uszkodzonych silników. Podjazd padł łupem Szymona Łukaszczyka, który wyprzedził Michała Ratajczyka i Vladimira Vitvera. 

1. Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer Evo V) 2:11:733 
2. Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer Evo IX) 2:13:041 
3. Vladimir Vitver (Audi TT-R DTM WTTR) 2:13:766 
4. Waldemar Kluza (Skoda Fabia S 2000) 2:13:962 
5. Mariusz Stec ( Ford Fiesta Proto Stecmotorsport) 2:17:585 

W drugim podjeździe wyścigowym dominujący dotychczas Łukaszczyk musiał ustąpić Ratajczykowi, na trzecim miejscu znów zameldował się Vitver. 

Zwycięzcą 5 Rundy GSMP został Szymon Łukaszczyk, puchar za drugie miejsce odebrał Michał Ratajczyk, któremu do wygranej zabrakło 155 tysięcznych sekundy! Na najniższym stopniu podium stanął Vladimir Vitver. 

1. Szymon Łukaszczyk 4:22:643 
2. Michał Ratajczyk 4:22:798 
3. Vladimir Vitver 4:28:109 
4. Waldemar Kluza 4:28:875 
5. Mariusz Stec 4:34:388 

W Grupie A najszybszym kierowcą okazał się Szymon Piękoś (Mitsubishi Lancer Evo VIII) a w Grupie N tryumfował Karol Krupa ( Mitsubishi Lancer Evo IX), obaj to zawodnicy Borg Warner Racing Team . 
Obok zmagań współczesnych aut wyścigowych toczyła się także 5 Runda GSMP Historycznych. Swoją dominację utrzymał lider klasyfikacji Wojciech Koczeski (Subaru Legacy RS), który wyprzedził Marcina Kacperka ( BMW E 30 318 IS) i Wojciecha Myszkiera ( Volkswagen Golf GTI). 

W niedzielę odbędzie się 9 runda FIA EHC – FIA Mistrzostw Europy w Wyścigach Górskich oraz 6 Runda Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. 

Fot.: Roland Mielnicki

Zobacz również