Do zawodów zgłosiło się 115 kierowców, do odbioru administracyjnego przystąpiło 107 zawodników. Najwięcej emocji wśród kibiców budzić będzie kolejny pojedynek „króla” wyścigów górskich Simone Faggioli (ITA Norma M 20 FC) i ubiegłorocznego Mistrza Europy Christiana Merli (ITA, Osella FA 30 Zytek LRM).
Rekord liczącej 5493 m. trasy należy do Christiana Merli, który przejechał ją w 1:51,398, ze średnią prędkością prawie 180 km/h.
W komplecie stawiła się czołówka Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski z prowadzącym Szymonem Łukaszczykiem (POL, Mitsubishi Lancer EVO V AMS), drugim Tomaszem Myszkierem (POL, Skoda Fabia) i trzecim Waldemarem Kluzą (Skoda Fabia). Wśród aut historycznych pojawi się BMW 318 IS prowadzone przez Marcina Kacperka (POL).
Organizatorzy z AMK Limanowa przygotowali szereg dodatkowych atrakcji dla kibiców. Do punktów widokowych będą ich bezpłatnie wozić specjalne autobusy, miłośnicy wirtualnych wyścigów mogą powalczyć na profesjonalnym symulatorze jazdy, na którym odwzorowano limanowską trasę. W przerwach pomiędzy podjazdami treningowymi i wyścigowymi pojawią się bolidy, zbudowane przez studentów krakowskiej AGH i Politechniki Śląskiej oraz auto elektryczne, podstawione przez partnera wyścigu, spółkę TAURON Polska Energia. Województwo Małopolskie przygotowało konkursy wiedzy o regionie, z atrakcyjnymi nagrodami.
W Limanowej pojawiła się ekipa techniczna FIA, odpowiedzialna za wprowadzanie Performance Factor – nowego systemu klasyfikacji technicznej samochodów wyścigowych, który w przyszłości ma zastąpić dotychczasowe, dość skomplikowane grupy i klasy.
Sobotnie podjazdy treningowe rozpoczną się o godz. 9.00
9:00 podjazd treningowy 1 (GSMP), wolny trening (EHC)
11:30 podjazd treningowy 2 (GSMP, EHC)
14:00 podjazd wyścigowy 1 (GSMP), treningowy (FIA)
Po zakończeniu podjazdu wyścigowego podjazd wyścigowy 2 (GSMP) treningowy (EHC)
30 minut po zakończeniu podjazdu wyścigowego 2 ceremonia otwarcia FIA EHC, wręczanie nagród za 5 Rundę GSMP.
inf. wyściggorski.pl