Po 2 latach i 5 miesiącach spotkały się ekipy drążące tunel od północy i południa pod górą Luboń Mały. Wizytujący plac budowy politycy, zgodnie podkreślają, że to historyczny moment, zwłaszcza że to pierwsza tego typu inwestycja w Polsce. W ramach budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Naprawa – Skomielna Biała powstaną dwa tunele o długości 2060 m każdy. Dotychczas wydrążono już 1184 m lewego tunelu.
Prace przy drążeniu tunelu rozpoczęły się 6 marca 2017 r. Prowadzono je bez przerwy, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Włoska firma Astaldi stosuje metodę kontrolowanej deformacji A.DE.CO.-RS, wymagającą analizy deformacji w skałach i gruntach. Jest to metoda opracowana w latach 80. we Włoszech.
Budowę tunelu wizytował Minister Infrastruktury, Andrzej Adamczyk. Na miejsce przybyli też posłowie i przedstawiciele władz lokalnych. Kierowcy będą mogli korzystać z tunelu za półtora roku.
źródło: GDDKiA, Ministerstwo Infrastruktury
fot. Małgorzata Jaworska