PKP PLK S.A., chce przebudować odcinek drogi wojewódzkiej 964 w Kasinie Wielkiej – łączącą się z DK 28. W tym właśnie miejscu przebiega istniejąca linia kolejowa 104 z Chabówki do Nowego Sącza. Inwestycja miałaby być zrealizowana do 2025 roku.
Inwestycja ta zostanie zrealizowana w w związku z realizacją inwestycji kolejowej w ramach Projektu: „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz”.
Wstępne porozumienie między Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, a władzami PKP PLK S.A, jest już przygotowane i czeka tylko na podpis wspomnianych stron. Wg tego porozumienia PKP PLK S.A ma wybudować zupełnie nowy 741 m odcinek drogi 964, który styka się z DK 28.
(…) Likwidacji ulegnie przejazd kolejowo-drogowy w km 20.818 istniejącego przebiegu linii, pozostawiając odcinek drogi wzdłuż drogi wojewódzkiej DW 964 Kasina Wielka – Biskupice Radłowskie niezbędny do przekazania (…) – czytamy na stronie ineternetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego.
Oznacza, to, że po wybudowaniu tego odcinka drogi wojewódzkiej przez PKP PLK S.A – drogą będzie zawiadować Zarząd Dróg Wojewódzkich. W przygotowanym porozumieniu jest zawartych kilka istotnych punktów, co do samej realizacji, ale nie ma podanych kosztów tej inwestycji
- Zakłada się, że realizacja zostanie wykonana w latach 2021 – 2025.Infrastruktury Drogowej
- Warunkiem realizacji Infrastruktury Drogowej jest uzyskanie przez PKP PLK S.A. dofinansowania ze środków zewnętrznych (krajowych, unijnych) umożliwiających realizację tej infrastruktury. O pozyskaniu bądź niepozyskaniu dofinansowania PKP PLK S.A. zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Zarządcę.
- W przypadku nieotrzymania dofinansowania ze środków zewnętrznych, PKP PLK S.A. może odstąpić od niniejszego Porozumienia w terminie 60 dni od dnia powzięcia przez PKP PLK S.A. wiadomości o ostatecznym rozstrzygnięciu w tym zakresie.
- W razie odstąpienia od niniejszego Porozumienia z przyczyn wyżej określonych, żadnej ze Stron nie będzie przysługiwać prawo wnoszenia roszczeń z tego tytułu wobec drugiej strony Porozumienia.
W okresie wakacyjnym, kiedy jeździ zabytkowy pociąg retro, a szlabany zostoją zamykane, skrecające z DK 28 samochody w kierunku Dobczyc i Wieliczki często tamowały ruch. Na „krajówce”, zarówno od strony Mszany Dolnej, jak i Limanowej samochody tamowały ruch i robiły się korki. Skrzyżowanie, to jest bardzo newralgiczne i niebezpieczne. Często dochodzi w tym miejscu do kolizji. Być może przy okazji tej inwestycji, ktoś pomyśli o tym, aby kilkadziesiąt metrów niżej, gdzie powstanie nowe skrzyżowanie wybudować rondo. Byłoby to najlepsze rozwiązanie, aby uniknąć w przyszłości niepotrzebnych i niebezpiecznych zdarzeń drogowych z udziałem zarówno pieszych, jak i kierujących.
Podobne inwestycje związane z budową linii kolejowej z Podłęża do Szczyrzyca PKP PLK S.A. chce zrealizować w ciągu drogi wojewódzkiej nr 966 Wieliczka – Tymowa, a także chce wybudować wiadukt wiaduktu drogowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 967 Łapczyca – Myślenice nad linią kolejową.