Starsi ludzie skarżą się na obsługę w urzędzie. Radni pytają o sposób informowania o odbiorze odpadów

Starsi ludzie skarżą się na obsługę w urzędzie. Radni pytają o sposób informowania o odbiorze odpadów

„Wszystko jest w Internecie” – taką odpowiedź słyszą klienci Urzędu Miasta w Mszanie Dolnej. Strony internetowe są obecnie podstawowym źródłem informacji. Jednak dla osób starszych, które nie korzystają z komputera, tradycyjne formy pozyskiwania informacji są równie ważne. Podczas ostatniej sesji przewodniczący Janusz Matoga oraz radny Radosław Rusnarczyk zwrócili uwagę na konieczność przygotowywania harmonogramu odbioru odpadów z wyprzedzeniem, i również w formie papierowej.

Ludzie ubolewają, że nie ma karteczek z harmonogramem. Stąd też prośba, żeby to wprowadzić z powrotem. Wszystko jest w Internecie. Pewnie tak, ale niektóre osoby nie posiadły umiejętności korzystania z komputera i nie zamierzają jej posiąść, bo być może nie jest to im już potrzebne. Ja mam taki apel, żeby pouczyć pracowników, żeby w niektórych przypadkach przestali traktować mieszkańców jako petentów, a zaczęli ich traktować jako klientów. Urząd jest dla mieszkańców, działa dzięki mieszkańcom. To, że niektórzy tu mają pracę, to dlatego, że ludzie przychodzą do tego urzędu. Gdyby nie przychodzili mieszkańcy, to pewnie parę osób nie miałoby tu co robić. Trzeba zmienić nastawienie. Trzeba również ustalać harmonogram odbioru odpadów z miesięcznym lub dwumiesięcznym wyprzedzeniem. Być może dla niektórych są to sprawy błahe, ale dla osób starszych są to sprawy ważne. Bardzo się tym przejmują. Chcą wiedzieć takie rzeczy wcześniej, żeby się do tego przygotować. Dla niektórych osób wystawienie śmieci to przedsięwzięcie – mówił przewodniczący Janusz Matoga.

Jan Szynalik dodał, że mieszkańcy nie wiedzą też dokładnie, które odpady wystawiać w danym dniu. Drukowane harmonogramy na pewno ułatwiłyby przekazanie takich informacji.

Burmistrz Anna Pękała, odpowiadając na pytania radnych, zapewniła, że Zakład Gospodarki Komunalnej będzie przygotowywał harmonogram z wyprzedzeniem, a drukowany terminarz trafi bezpośrednio do mieszkańców. Obecna sytuacja była częściowo wynikiem stanu epidemii.

ZGK oczywiście przygotuje harmonogramy w takiej formie, żeby można było je przekazać mieszkańcom nie tylko na stronie internetowej, ale również bezpośrednio. Do tej pory to też było podyktowane stanem epidemii. Z informacji dyrektora ZGK wynika, że harmonogram będzie co najmniej z wyprzedzeniem na czerwiec, lipiec i sierpień. Tak więc informacja będzie wcześniej – podsumowała burmistrz miasta.

fot. screen z transmisji sesji Rady Miejskiej

Zobacz również