Pierwsze miejsce z wyróżnieniem dla uczniów ZSTI w projekcie „Oblicza dialogu” Instytutu Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II

Pierwsze miejsce z wyróżnieniem dla uczniów ZSTI w projekcie „Oblicza dialogu” Instytutu Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II

„Na pątniczym szlaku. Idea pielgrzymowania w religiach i kulturach” to temat VII edycji ogólnopolskiego projektu „Oblicza dialogu”. Na czele tegorocznej klasyfikacji znaleźli się uczniowie z Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Mszanie Dolnej. To kolejny sukces grupy projektowej prowadzonej przez Urszulę Antosz-Rekucką.

Projekt „Oblicza Dialogu: Młody Asyż. Młodzież na rzecz tolerancji i pokoju” jest kontynuacją dialogu ekumenicznego zapoczątkowanego podczas Soboru Watykańskiego II, a rozwijanego przez św. Jana Pawła II oraz obecnie przez papieża Franciszka. W ramach podejmowanych działań promuje się postawę otwartości na inne religie i kultury.

Udało nam się zorganizować 32 samodzielne działania, w kolejnych kilku uczestniczyć, odpowiedzieliśmy w terminie na wszystkie zagadki. Przygotowaliśmy liczne prezentacje, poznaliśmy rodzime i egzotyczne tradycje pielgrzymkowe w różnych religiach, zorganizowaliśmy Maraton Biblijny, włączaliśmy się w akcje charytatywne i wędrowaliśmy Papieskimi Szlakami w Beskidzie Wyspowym i Gorcach. Jak to jest ważne dziś, by uczyć młodych ludzi postawy dialogu, szacunku dla innych osób, innych religii, kultur, narodów – nie muszę chyba przypominać. Temat wiodący tej edycji dotyczył tradycji pątniczych w różnych religiach i kulturach. Początkowo wydawał się mniej atrakcyjny, niż np. ubiegłoroczne „Przy wspólnym stole. Tradycje kulinarne różnych kultur i narodów”, a jednak udało się zrobić mnóstwo fajnych rzeczy – młodzież poznawała tradycje różnych regionów Polski, innych wyznań chrześcijańskich, a także judaizmu, islamu, religii wschodu, święta, ważne dla różnych kultur miejsca. Dziękuję moim uczniom, którym się chciało wybrać ze mną w te wirtualne najczęściej ze względu na sytuację, podróże – podsumowała Urszula Antosz-Rekucka.

W edycji w roku szkolnym 2019/2020 oprócz ZSTI pierwsze miejsca z wyróżnieniem przyznano również XLII Liceum Ogólnokształcącemu im. Adama Mickiewicza w Krakowie oraz Szkole Podstawowej w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Woli Radłowskiej.

źródło: Młody Asyż Instal – Leśna Mszana Dolna, obliczadialogu.pl; oprac. MAG

fot. uczestnicy projektu

Zobacz również