Popyt na lody zachwiał produkcją Korala: Każdy chce być "super cool", czyli skąd się bierze fenomen lodów Ekipa

Popyt na lody zachwiał produkcją Korala: Każdy chce być "super cool", czyli skąd się bierze fenomen lodów Ekipa

Klienci skarżą się, że nie mogą kupić lodów EKIPA, bo niektóre sklepy oferują je tylko przy zakupie z innymi markami lodowymi. Stąd też firma Koral opublikowała w tej sprawie specjalne oświadczenie.

– PPL KORAL w żadnym wypadku nie sugeruje i nie sugerowało sklepom detalicznym prowadzenia praktyk, które naszym zdaniem nie są uczciwe względem konsumentów, którzy powinni mieć swobodę zakupu wybranego przez siebie asortymentu w wybranej przez siebie ilości – czytamy w opublikowanym komunikacie na stronie sądeckiego producenta popularnych lodów.

Aż dziw bierze skąd taka duża popularność lodów Ekipa. Takiego zainteresowania swoimi produktami firma Koral, która swoje początki miała w Limanowej, nie było od bardzo dawna. Na popularność zapewne miało wpływ wiele czynników.

Sądecki producent lodów znalazł grupę docelową, która do tej pory nie do końca była zagospodarowana. Do tego dochodzi bardzo przemyślana i rozsądnie prowadzona polityka marketingowa. Sądecki producent lodów już zapowiedział, że na tym nie poprzestanie. Na klientów i konsumentów czekają kolejne niespodzianki A wszystko, to odbywa się w interencie.

To przede wszystkim na popularnym serwisie youtube rozgrywa się tak naprawdę codzienna walka o klientów, zwłaszcza tych młodych. Przekaz wideo jest dodatkowo wzmocniony fascynacją przez, co klient ma wrażenie, że jest on wyjątkowy. Filmy te mają po kilkaset wyświetleń i subskrypcji, co dodatkowo powoduje, że lotem błyskawicy trafia on do młodych, którzy większość swojego czasu spędzają w sieci.

Wokół lodów Ekipa została wytworzona swego rodzaju kultura bycia i zachowania. Każdy chce być „super cool” i należeć do tej wyjątkowej grupy. Dobrze wyglądać, ubierać się stylowo i mówić. Jednak na wytworzenie takiej całej i sformatowanej „kultury lodowej – Ekipa” – jeszcze nie ma. Już można powiedzieć, że tworzy się ona na naszych oczach.

– PPL KORAL przyznaje natomiast, że obecny popyt na lody EKIPA w znacznym stopniu przewyższa nasze możliwości produkcyjne i to pomimo faktu, że wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, wbrew pierwotnym planom zwiększyliśmy produkcję kilkakrotnie. Dodatkowo produkcję lodów EKIPA utrudnia pandemia covid-19, przez którą niezbędne składniki docierają do nas w niewystarczających ilościach i z opóźnieniem. W konsekwencji PPL KORAL zostało tymczasowo zmuszone, by ograniczać wielkość realizowanych dostaw tego produktu do naszych dystrybutorów, a nasi dystrybutorzy, dostarczając na co dzień produkty do bardzo wielu sklepów, również reglamentują przydzieloną ilość lodów EKIPA na dany punkt detaliczny, zapewniając dostępność tychże lodów w jak największej liczbie sklepów tak, aby wszyscy Państwo mogli cieszyć się z ich zakupu – podkreślają producenci lodów Ekipa.

Na popularnych serwisach aukcyjnych papierki po lodach osiągają niebotyczne kwoty. Można je wylicytować od kilkuset złotych, a za te najbardziej unikatowe trzeba zapłacić nawet 100 tys. zł. To najlepszy dowód na to, z jakim zjawiskiem społecznym mamy do czynienia.

Fot. R. Kubowicz

Zobacz również