Wolontariusze posprzątali szlak na Śnieżnicę w ramach akcji „Czyste szlaki powiatu limanowskiego”

Trwa akcja „Czyste szlaki powiatu limanowskiego” organizowana przez Lokalną Organizację Turystyczną. W sobotę szlak na Śnieżnicę posprzątała grupa wolontariuszy zachęcona do proekologicznych działań przez radnego powiatowego, Artura Żabę.

Wyposażeni w rękawice ochronne, chwytaki, worki i środki do dezynfekcji wybraliśmy się zielonym szlakiem z przełęczy Gruszowiec do Młodzieżowego Ośrodka Rekolekcyjno-Rekreacyjnego na Śnieżnicy. Tam zrobiliśmy krótką przerwę na odpoczynek i mały posiłek. Kontynuując naszą wyprawę zielonym szlakiem, wyruszyliśmy na szczyt Śnieżnicy. Po zdobyciu szczytu szlakiem niebieskim udaliśmy się w kierunku dolnej stacji narciarskiej Kasina Ski. Po drodze zbieraliśmy śmieci, segregując je do worków zielonych, niebieskich, żółtych i czarnych. Napotykaliśmy na całym szlaku bardzo dużą ilość śmieci różnego rodzaju. Podczas całej wyprawy wszystkim towarzyszył dobry humor. Byliśmy bardzo zdeterminowani i zaangażowani, zdając sobie sprawę, jaki obraliśmy sobie cel na dzisiejszy dzień. Wydarzenie przede wszystkim miało na celu popularyzować wśród młodzieży, lokalnego społeczeństwa, ale także turystów szeroko rozumianą ekologię, dbałość o czystość w górach, na szlakach górskich, papieskich i ścieżkach leśnych – napisał w mediach społecznościowych Artur Żaba.

Poczęstunek dla uczestników akcji przygotowały panie z Koła Gospodyń Wiejskich „Zagórzanki” z Kasiny Wielkiej.