– Stworzyłyśmy projekt z myślą o dzieciach, którym przez pandemię brakło ruchu i kontaktu z rówieśnikami – mówią Klaudia, Angelika, Alicja i Małgorzata

– Stworzyłyśmy projekt z myślą o dzieciach, którym przez pandemię brakło ruchu i kontaktu z rówieśnikami – mówią Klaudia, Angelika, Alicja i Małgorzata

Klaudia Kozak, Angelika Buksa, Alicja Niedośpiał i Małgorzata Sobuń to kolejne uczennice Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych w Mszanie Dolnej, które biorą udział w ogólnopolskiej olimpiadzie „Zwolnieni z teorii” i prowadzą kampanię społeczną. Autorki projektu „Dance it – wytańcz to” zwracają uwagę na potrzebę aktywności fizycznej oraz integracji dzieci i młodzieży po okresie izolacji spowodowanej pandemią.

„Zwolnieni z teorii” to olimpiada, w której uczniowie „działając dla innych uczą się dla siebie” tworzą projekt społeczny. Prowadzimy w szkołach podstawowych integracyjne zajęcia taneczne. Po powrocie do nauki stacjonarnej niejednokrotnie można było zaobserwować, że uczniowie mają problemy z nawiązywaniem relacji. W czasie zamknięcia w domach uczniowie żyli w dystansie społecznym, odczuwali brak kontaktów z rówieśnikami oraz narzekali na brak sportu i nudę. Stworzyłyśmy nasz projekt z myślą o dzieciach, którym przez pandemię brakło ruchu i kontaktu z rówieśnikami. Postanowiłyśmy zorganizować zajęcia taneczne w ich szkołach, aby dać im to wszystko, czego teraz potrzebują – informują Klaudia, Angelika, Alicja i Małgorzata.

Nastolatki promują zdrowy styl życia i uprawianie sportów, ale również na nowo integrują ze sobą uczniów szkół podstawowych. Do tej pory przeprowadziły 15 zajęć w obu mszańskich szkołach podstawowych. Wzięło w nich udział blisko 300 uczniów. Opiekunką projektu jest Agnieszka Sierant.

Działania tej grupy można śledzić na bieżąco w ich mediach społecznościowych:

Facebook: https://www.facebook.com/DANCE-IT-wyta%C5%84czto–109645891684574/?ref=pages_you_manage

Instagram: https://www.instagram.com/danceit_wytanczto_/

Tik Tok: https://vm.tiktok.com/ZMLmhGPmV/

 

źródło: autorki projektu; oprac. MAG

fot. autorki projektu

Zobacz również