5 praktyk SEO, które zwiększą widoczność Twojej strony www – check lista

5 praktyk SEO, które zwiększą widoczność Twojej strony www – check lista

Czasem nawet niewielkie zmiany w strategii SEO mogą przynieść doskonałe rezultaty. Warto więc znać dobre praktyki i oczywiście wykorzystywać je w prowadzonych działaniach. O jakich praktykach mowa? Przygotowaliśmy krótką listę.

Skuteczne SEO – czyli jakie? 
Aby SEO było skuteczne, musi być prowadzone zgodnie z wytycznymi dla webmasterów, w prawidłowy sposób. Przyjrzyjmy się poszczególnym działaniom. 

Najlepsze praktyki SEO – meta tytuł
Meta tytuł to tytuł strony bądź sklepu e-commerce. Informuje on roboty Google, jak i użytkowników, o zawartości witryny. Tytuł strony, jest jak tytuł książki, który może zadziałać zachęcająco lub zniechęcić zainteresowanego, warto więc zadbać o to, by był w odpowiedni sposób zoptymalizowany. 
Jakie praktyki stosować przy przygotowywaniu meta tytułu?

  • Tworzymy zrozumiałe, konkretne, jednoznaczne meta tytuły, 
  • uwzględniamy słowo bądź słowa kluczowe najistotniejsze przy danej podstronie,
  • dobrą praktyką jest następujący schemat: główne słowo kluczowe + dodatkowe słowo kluczowe + nazwa firmy lub nazwa firmy + główne słowo kluczowe + dodatkowe słowo kluczowe,
  • każda z podstron witryny powinna mieć własny, unikalny meta tytuł,
  • meta tytuł nie musi brzmieć tak samo, jak tytuł redakcyjny. 

Najlepsze praktyki SEO – meta opis 
Jak meta tytuł, to meta opis. Meta opis znajduje się w wynikach wyszukiwania pod meta tytułem i dostarcza bardziej szczegółowych informacji na temat strony. Dobre praktyki SEO przy tworzeniu meta opisu? 

  • Przyjmuje się, że meta opis powinien zawierać około 150 do 160 znaków (choć Google pod uwagę bierze piksele, a nie liczbę znaków),
  • zbyt długi opis zostanie automatycznie skrócony, co może sprawić, że istotna dla użytkowników informacja nie będzie widoczna,
  • opis nie jest czynnikiem rankingowym, ale może sprawić, że nasza strona wyróżni się w wynikach wyszukiwania,
  • opis powinien być zachęcający dla użytkownika, przyciągać uwagę, sprawić, że klient kliknie link. 

Najlepsze praktyki SEO – zoptymalizowane nagłówki 
Jeśli chodzi o nagłówki, należy zapamiętać jedną rzecz. Muszą znajdować się na stronie www i być odpowiednio zhierarchizowane. Co jeszcze dobrze wiedzieć na ten temat? 

  • Na każdej podstronie powinien znajdować się jeden nagłówek H1,
  • podrzędne względem nagłówka H1 są nagłówki H2, które mogą występować w większej liczbie na każdej z podstron, 
  • podrzędne względem H2 są nagłówki H3 i H4,
  • w nagłówkach powinny znajdować się frazy kluczowe. 

Najlepsze praktyki SEO – wartościowe treści 
Treści to jeden z najistotniejszych czynników rankingowych. Wartościowych opisów i ciekawych artykułów nie może zabraknąć na żadnej stronie www. Jakie praktyki  stosować przy tworzeniu contentu? 

  • W treści muszą znajdować się frazy kluczowe ‒ zarówno fraza główna, jak i frazy semantyczne,
  • frazy muszą być rozmieszczone w tekście naturalnie, nie mogą zaburzać lektury,  
  • skupmy się na tym, żeby tekst był przyjazny dla użytkownika, by zawierał istotne informacje, 
  • nie kopiuj treści – tylko unikalny kontent może zwiększyć widoczność Twojej strony.  

Najlepsze praktyki SEO – linkowanie wewnętrzne 
O jakich dobrych praktykach SEO możemy mówić w przypadku linkowania wewnętrznego? 

  • Do każdej z podstron powinien prowadzić link wewnętrzny,
  • w linkowaniu wewnętrznym skupiamy się na najistotniejszych dla nas podstronach,
  • możemy wykorzystać różne rodzaje linków tekstowych, na przykład: podlinkowanie frazy kluczowej (zalecana opcja), sam adres URL, podlinkowane słowa typu kliknij tutaj, zobacz więcej itp. Na stronie mogą też pojawić się linki graficzne.  

Najlepsze praktyki SEO – ALT tagi i nazwy grafik 
Przygotowanie skompresowanych grafik to dopiero połowa sukcesu. Pamiętajmy także o atrybutach ALT oraz o nazwach grafik. 

  • Przygotowując nazwy plików, zamiast spacji stosujemy myślniki, nie używamy też polskich znaków, 
  • zarówno w atrybutach ALT, jak i w nazwach grafik umieszczamy słowa kluczowe. 

SEO – inne wskazówki 

  • zadbaj o optymalizację prędkości ładowania,
  • pamiętaj o ważnym certyfikacie SSL, 
  • skup się na strukturze strony (użytkownik powinien poruszać się w obrębie witryny bez najmniejszych problemów), 
  • kontroluj, które podstrony zostały zaindeksowane,
  • sprawdzaj, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, 
  • pamiętaj o działaniach poza stroną www, przede wszystkim o linkowaniu zewnętrznym. 

1stplace.pl – tylko dobre praktyki SEO 
W kwestii SEO warto zdać się na specjalistów. Zyskamy wtedy pewność, że wszystkie prace wykonywane są tak, jak należy. Poskutkuje to lepszą kondycją strony i wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania.   
1stplace.pl to agencja, która stosuje wyłącznie dobre praktyki SEO, sprawdzone metody i autorskie rozwiązania. Zespół specjalistów zadba o to, by Twoja witryna nie tylko zdobyła miejsce w TOP10, ale też utrzymała je. Gotowy na sukces? 

Zobacz również