Inwestycje kolejowe w naszym regionie to jeden z tematów posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwiązań Komunikacyjnych w Małopolsce

Inwestycje kolejowe w naszym regionie to jeden z tematów posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwiązań Komunikacyjnych w Małopolsce

W Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie obyło się posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwiązań Komunikacyjnych w Małopolsce. Rozmawiano m.in. o budowie nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacji istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz.

– Na spotkaniu byli dziś z nami przedstawiciele PKP PLK, którzy w sposób aktywny i planowy prowadzą prace projektowe w sprawie nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko. Przy dobrych wiatrach otwarcie tej trasy planowane jest na 2027 rok i za pięć lat, jeśli wszystko pójdzie z planem, będziemy mogli podróżować szybką koleją z Nowego Sącza do Krakowa i Warszawy. To jest bardzo dobra wiadomość. PLK realizuje tę inwestycję w sposób bardzo profesjonalny. Po naszej stronie leży wspieranie tej inwestycji i jej dofinansowania. W kwestii „Sądeczanki” został skierowany wniosek do GDDKiA dotyczący wydania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Według zapewnień Generalnej Dyrekcji oraz Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska to procedowanie odbywa się w sposób efektywny. Musi ono być bardzo dokładne, dlatego wydanie tej decyzji odkłada się w czasie. Monitorujemy obie inwestycje i jako posłowie z południa Polski trzymamy rękę na pulsie – powiedział wiceminister Arkadiusz Mularczyk. 

Bardzo się cieszę, że są tak mocno zaawansowane prace przygotowawcze dotyczące tych dwóch inwestycji, czyli budowy kolei i „Sądeczanki”. Otworzy to szeroko pojętą Sądecczyznę i południe Małopolski nie tylko na inwestycje, ale także generalnie na przyspieszenie komunikacyjne i łatwość dostępu do ważnych miejsc na terenie Polski – podkreśliła poseł Urszula Nowogórska.

Dziękuję parlamentarzystom za monitorowanie sytuacji związanej z przebiegiem procesu inwestycyjnego. To jest bardzo trudny proces. Wszyscy mamy w pamięci, jak decyzja środowiskowa dla trasy S7 została uchylona. Dlatego wszystkie służby zwracają uwagę, aby każdy dokument, który będzie procedowany przez dane instytucje był bardzo dokładnie przeanalizowany, aby nie powtórzyła się sytuacja z S7, gdzie uchylenie tej decyzji spowodowało gigantyczne opóźnienie na trasie Kraków – Miechów (…). My, w Urzędzie Wojewódzkim, dokładamy wszelkich starań, aby dokumenty, które do nas trafiają, były bardzo szczegółowo analizowane, a decyzje sprawnie wydawane. Dla dwóch odcinków trasy kolejowej pozwolenia zostały wydane. Chodzi o etapy Nowy Sącz – Chełmiec, a także Rabka Zaryte w kierunku Chabówki – dodał wojewoda małopolski Łukasz Kmita.


źródło: Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie; oprac. MAG

fot. Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie

Zobacz również