Przygotowanie filmu wideo, który pokaże potencjał drzemiący w matematyce, to zadanie dla uczestników konkursu „Matma mnie kręci”. Na najlepszych czeka nawet 10 tysięcy złotych. Zgłoszenia można przesyłać do 4 listopada.
Zadaniem uczestników będzie stworzenie krótkiego filmu, w którym zaprezentują co w matematyce pociąga ich najbardziej. Uczniowie, którzy chcą wziąć udział w konkursie powinni zarejestrować się na stronie kalkulatory.pl i przesyłać do 4 listopada stworzony przez siebie film.
Następnie zostanie uruchomione głosowanie internetowe, a po nim ostateczną decyzję podejmie jury, złożone z matematyków oraz filmowców. Prace będą oceniane według kryteriów takich, jak: pomysłowość, oprawa graficzna, dźwięk, zaangażowanie w projekt oraz promocja matematyki.
„Głównym celem konkursu jest propagowanie matematyki wśród młodych ludzi. Należy im pokazywać, jak wiele można jeszcze odkryć w tej dziedzinie i jak wielką radość można z tego czerpać. Potencjał w polskiej młodzieży drzemie ogromny, co można zaobserwować podczas wszelkiego typu konkursów i olimpiad matematycznych, gdzie nasi rodacy z łatwością przechodzą do etapów europejskich czy nawet ogólnoświatowych i tam zajmują miejsca w czołówce” – mówi pomysłodawca konkursu Piotr Tomczak z firmy Casio.
Laureat konkursu otrzyma 10 tysięcy złotych, a zdobywcy kolejnych miejsc: cyfrowy aparat fotograficzny i kalkulator graficzny. Kalkulatory zostaną również przyznane najwyżej ocenianym filmom, w podziale na grupy wiekowe: szkoły podstawowe, gimnazjalne, ponad gimnazjalne.
Organizatorzy postanowili w tym roku przyznać także specjalną nagrodę w kategorii pomysłowość. Nagrodę otrzyma film, który znajdzie się poza pierwszą trójką i będzie miał najwyższą ocenę w tej kategorii. Jak co roku „Nagrodę Mistrza” otrzyma też wskazany przez laureata pedagog.
Konkurs „Matma mnie kręci” cieszy się od lat niezwykłą popularnością. Dotychczasowe edycje zgromadziły łącznie ponad 300 filmów, które w serwisie You Tube, obejrzano blisko 1 400 tysięcy razy.
„Samo zapoznanie się z kilkoma nagrodzonymi pracami może wzbudzić u młodych ludzi ciekawość. Może to być impuls do spojrzenia na matematykę nie tylko przez pryzmat wykładów i lekcji, ale jako coś niezwykle atrakcyjnego. Przecież matematyka otacza nas każdego dnia, a my niekoniecznie zwracamy na to uwag. Może warto otworzyć na nią oczy” – dodał Tomczak.
Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl