Dużym zainteresowaniem wystawców i klientów cieszył się tegoroczny Zagórzański Jarmark Bożonarodzeniowy, który odbył się w niedzielę na placu targowym w Mszanie Dolnej. Świątecznych ozdób, rękodzieła, miodów, serów i słodkości poszukiwali zarówno mieszkańcy regionu, jak i turyści.
Na swoje stoiska zapraszali: Stowarzyszenie Miłośników Kultury Góralskiej „Pod Cyrlom”, „Sznurkowe Perełki”, Maria Knapczyk i Ula Kołodziej, „Serki gorczańskie” Monika Kubik, „Miody i produkty pszczele od Moniki i Piotra z Koniny”, „Drewniane Cuda” z Kasinki Małej, Małgorzata Suder, Maciej Komeza, „Hafthan” Konina, Józefa Potaczek, Danuta i Ewa Franczak, Zofia Suder i Anna Mrózek-Kotarska, Zofia Kalczyńska, PSONI Mszana Dolna, „Sabyart”, Maria Bolisęga, Jolanta Klimek, KG „Paradne Gosposie”, Stowarzyszenie „Spod Ćwilina”, Pasieka „Pszczółka”, Koło Pszczelarzy w Mszanie Dolnej, „Stroikowe Sny”, Barbara Jarosz, Ewa Różak, Ewa Szymczyk, Ula Pajdzik, Sylwia Bal, Ewa Kosakiewicz, Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy, WTZ przy Stowarzyszeniu „Remedium”, Fundacja „Na Psim Ogonie”, Maria Nawara, P.P.H. „Reglle”, „Lawendowe Podhale”, Agnieszka Sroka, Agnieszka Figura, „Szydełkiem robione”, Pracownia kaletnicza „Merlo”, „Pszczele Ścieżki” Pasieka Hobbystyczna, „Swojskie Śwniobicie”, Flow 4 More, Anna Ulman.
Nie zabrakło akcentu muzycznego. Pastorałki, kolędy i inne utwory świąteczne wykonały Kapela Kościelnioki z Olszówki, Orkiestra Dęta „Sami Swoi” z Kasinki Małej – Zagródca, Orkiestra Dęta OSP Mszana Dolna. Spontanicznie kolędowali także uczestnicy jarmarku. Dzieci chętnie gromadziły się przy zwierzętach – owcach i ptakach.
Stowarzyszenie Miłośników Kultury Góralskiej „Pod Cyrlom” zorganizowało II Konkurs Potraw Wigilijnych. Komisja oceniała tradycyjne dania i stoły przygotowane zgodnie z dawnymi obyczajami. Stąd siano, snop zboża, siekiera i łańcuch.
Jarmark był również okazją do miłych rozmów, wspólnego spędzenia czasu i złożenia sobie życzeń. „Wszyscy budujemy Zagórzańskie Dziedziny” – podkreśliła w rozmowie z naszym portalem Magda Polańska reprezentującą markę lokalną, której celem jest kultywowanie tradycji i promocja lokalnych produktów wysokiej jakości.