Przedstawiamy informację dotyczącą prac drogowych na odcinku A2 przebiegającym przez Rabę Niżną w obrębie przejazdów kolejowych zgodną z harmonogramem firmy „Strabag”. Zestawienie przygotowała Agnieszka Zawadzka – przewodnicząca Rady Gminy Mszana Dolna.
Do końca 2024 roku będą wykonywane prace przy drogach równoległych, a w okresie kwiecień – czerwiec 2025 roku będzie trwała przebudowa dróg na docelowych 5 przejazdach.
1. Odcinek – górna Raba Niżna
Przejazd 7+260 (os. Piekarze) – projektowany
Przejazd 6+950 (os. Pod Karczmą) – likwidowany
Przejazd 7+525 (do Dwora) – likwidowany
Przejazd 7+800 (os. Biłki) – likwidowany
W pierwszej kolejności zostaną wykonane projektowane drogi równoległe, prace powinny zakończyć się do grudnia 2024. Od kwietnia do końca czerwca 2025 będzie trwała przebudowa drogi na przejeździe 7+260. Pozostałe przejazdy będą do tego czasu utrzymywane, jednak w przypadku, gdy na nich odbywać się będą prace drogowe czy też inne np. torowe, czy geotechniczne, możliwe jest ich tymczasowe zamknięcie. W tym przypadku ruch pojazdów i pieszych będzie kierowany wyznaczonymi objazdami.
2. Odcinek – droga do Olszówki
Przejazd 8+500 (droga powiatowa do Olszówki)
Od kwietnia do końca czerwca 2025 będzie trwała przebudowa drogi powiatowej na przejeździe. Ruch będzie utrzymany w największym możliwym stopniu, w pozostałych przypadkach ruch pojazdów i pieszych będzie kierowany wyznaczonymi objazdami.
3. Odcinek – droga na Zawodzie
Przejazd 9+300 (na os. Krupówka)
Od kwietnia do końca czerwca 2025 będzie trwała przebudowa drogi na przejeździe. Projektowana droga dojazdowa do przejazdu przebiega w nowym śladzie, istniejący przejazd może być utrzymany przez większość czasu jej budowy. W głównej fazie ruch pojazdów i pieszych będzie kierowany wyznaczonymi objazdami.
4. Odcinek – droga do boiska sportowego
Przejazd 10+340 (os. Gazdy)
Do końca czerwca 2025 będzie trwała przebudowa drogi na przejeździe oraz drogi równoległej do linii kolejowej. Projektowana droga dojazdowa do przejazdu przebiega w nowym śladzie, istniejący przejazd może być utrzymany przez większość czasu jej budowy. W głównej fazie ruch pojazdów i pieszych będzie kierowany wyznaczonymi objazdami.
5. Odcinek – dolna Raba Niżna
Przejazd 11+150 (os. Rzepki) – projektowany
Przejazd 10+970 (dom kolejowy) – likwidowany
Przejazd 11+760 (obok firmy „Usie”) – likwidowany
W pierwszej kolejności zostaną wykonane projektowane drogi równoległe, prace powinny zakończyć się do grudnia 2024. Od kwietnia do końca czerwca 2025 będzie trwała przebudowa drogi na przejeździe 11+150. Pozostałe przejazdy będą do tego czasu utrzymywane, jednak w przypadku, gdy na nich odbywać się będą prace drogowe czy też inne np. torowe czy geotechniczne, możliwe jest ich tymczasowe zamknięcie. W tym przypadku ruch pojazdów i pieszych będzie kierowany wyznaczonymi objazdami.
Pozostałe przejazdy do likwidacji
Przejazd 9+910 (os. Laskówka)
Przejazd 10+700 (os. Wątory)
PKP w dokumentacji nie przewidziało dróg dojazdowych do tych przejazdów, uznając je za mało znaczące. Przejezdność na nich co do zasady nie będzie utrzymana. Jeżeli jednak nie będą w okolicy przejazdu wykonywane żadne prace, a zaawansowanie robót będzie pozwalało na bezpieczny przejazd, będzie mogło to nastąpić na zasadzie przejazdu przez plac budowy za zgodą odpowiedzialnego za teren kierownika robót.
źródło: profil Agnieszki Zawadzkiej – przewodniczącej Radny Gminy Mszana Dolna; oprac. MAG
fot. udostępnione przez Agnieszkę Zawadzką