– Obruszyły mnie słowa Pana Tadeusza Filipiaka, Burmistrza Mszany Dolnej, który odniósł się do pisma złożonego przez mnie do wojewody w/s zbiórki pieniędzy na budowę pomnika w mieście, dlatego prosze redakcję o zamieszczenie oświadczenia – pisze w mailu czytelniczka naszego portalu.
Internautka, która maila do naszej redakcji napisała, prosiła o zachowanie anonimowości. Nie jest to najistotniejsza sprawa. Jak nas zapewniła uczyni, to w odpowiedniej chwili.
Poniżej zamieszczamy treść przesłanego oświadczenia.
(…)Jako mieszkaniec Miasta Mszana Dolna, o którym Pan Burmistrz pisze w artykule z 22 sierpnia oświadczam, że pismo, które było skierowane na ręce wojewody małopolskiego nie zawierało w swojej treści negatywnego odniesienia co do zasadności postawienia pomnika na rynku jako symbolu religijnego miasta.
Pismo dotyczyło tylko i wyłącznie aspektów prawnych – dotyczących prawidłowości organizacji zbiórki pieniężnej.
Jako mieszkaniec miasta mam pełne prawo obywatelskie do zwracania się do instytucji i urzędów w przypadku nurtujących mnie kwestii.
Niedopuszczalne jest aby urzędnik państwowy w odpowiedzi na zapytanie mieszkańca odnosił się negatywnie do jego osoby i oczerniał go na forum publicznym, przedstawiając moją osobę jako przeciwnika wiary katolickiej, wykorzystując do tego celu symbole religijne.
Na dowód mojego twierdzenia w załączeniu przesyłam pismo do wojewody małopolskiego(…).
W dniu 18.07.2014r na portalu internetowym „Limanowa tv28” ukazał się artykuł „Koniec z urzędowymi zgodami na zbiórki publiczne. Dziś wchodzi w życie nowa ustawa o zbiórkach publicznych”.
Po przeczytaniu powyższego artykułu naszły mnie wątpliwości co do prawidłowości prawnej zorganizowanej zbiórki publicznej , którą prowadzi Pan Burmistrz Miasta Mszana Dolna oraz Pan Przewodniczący Rady Miasta Mszana Dolna „Darowizna na pomnik Św. Michała Archanioła” i w związku z powyższym proszę o udzielenie odpowiedzi na moje wątpliwości i pytania:
1.Czy zbiórka publiczna jest zgodna z obowiązującym porządkiem prawnym zarówno pod rządami poprzedniej ustawy jak i tej nowej ?
2.Czy Panowie mogli ogłosić taką zbiórkę?
3.Czy Urząd Miasta może pokrywać koszty logistyczne zbiórki min: koszty wydrukowania pisma, wysłania do mieszkańców itp.? A jeśli nie ,to kto powinien pokrywać w/w koszty?
4.Czy można wykorzystać do takiej zbiórki rachunek bankowy Urzędu Miasta?
5.Kiedy i na jakiej zasadzie zbiórka jest lub będzie rozliczana?
6.Gdzie można w obecnej chwili sprawdzić wysokość darowizn przekazanych na ten cel na rachunek bankowy Urzędu Miasta?
7.Czy przedsiębiorca wpłacający darowiznę na tą zbiórkę ,ogłoszoną w tej formie może skorzystać z ulgi podatkowej?